• Anonym (Kaffedraken)

    Tyda resultat

    idag fick jag reda på mitt amh värde som låg på 0.05 mg/L och fsh på 13. 


    känner mig helt förstörd men ska inte gå in på mina känslor. Har inga barn sen tidigare och har försökt i ca 6-7 månader utan framgång. vi har blivit gravida för ett år sedan, tyvärr slutade det i abort då vi precis inlett vår relation. Vill inte gå in på den ångesten heller. 


    hans spermatest är jätte bra, och jag är 32 år/han 36.

    mina amh och fsh värden undrar jag över, dessa tester gjordes inte då jag hade mens. Läst att de ska göras mensdag 3, är jätte förvirrad, ledsen och arg. 


    vad innebär detta nu? Omöjligt att bli gravid? 


    ska kontakta ivf klinik imorgon men behöver 
    hjälp att förstå resultaten mer.

  • Svar på tråden Tyda resultat
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om proverna inte togs dag 3 kan de vara missvisande och bör tas om. Dessutom är det fler prover som ska tas i en infertilitetsutredning. Vissa dag 3 och progesteron dag 21 eller en vecka efter förmodad äl. Först när man fått svar på alla de proverna kan man yttra sig om förutsättningarna och vad nästa steg blir.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ringde fertilitetskliniken och tydligen kan man ta den vilken dag som helst, och det känns som alla läkare jag pratat med söger detsamma men när man läser om amh, så ska den tas på mensdag 3. 

    känns som jag fått ett dödsbesked? 

    behöver höra hopp och andra som haft extrema låga värden, hur har det gått för er?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Heloma023 skrev 2022-12-02 11:02:08 följande:

    Ringde fertilitetskliniken och tydligen kan man ta den vilken dag som helst, och det känns som alla läkare jag pratat med söger detsamma men när man läser om amh, så ska den tas på mensdag 3. 

    känns som jag fått ett dödsbesked? 

    behöver höra hopp och andra som haft extrema låga värden, hur har det gått för er?


    Tror du bara ska slappna av. Du har ju blivit gravid på naturlig väg. Dessutom har ni inte försökt så länge.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jo, så är det 

    men mina värden är ju katastrofala dvs amh på 0,05 som klassas mycket låg, och fsh på 13. Jag är orolig att ivf inte kommer att funka eller att vi inte får göra ivf för det är så pass dåligt. 

Svar på tråden Tyda resultat