• Anonym (less)

    Kan inte tömma blåsan helt

    Vad är det för fel på mig? Kan inte tömma blåsan. O ännu mindre efter att ha druckit. Får kissfläckar på byxorna o blött i kalsongerna. 


    Måste trycka / pumpa urinröret under pungen. Har kollat mig med kamera i urinröret. Man hittade inget fel där. Jättejobbigt.

  • Svar på tråden Kan inte tömma blåsan helt
  • Anonym (less)
    Cusoon skrev 2022-12-01 23:20:55 följande:

    Gå till en urologi kanske? Urinträngning?


    På en fest för länge sen så behövde jag skynda på när jag kissade, så tog i allt vad jag hade och något hände.


    Extrem smärta och fick vätska under huden vid ollonet. Det sägs vara omöjligt, men detta hände faktiskt. Därefter har jag inte kunnat kissa.


    Var hos urologen o de kollade med kamera och hittade inget fel. 


    Det sjuka är att när de skulle väga mängden efter droppar så fick jag gå in själv på toa. O därefter undrade de varför det tog så långt tid för mig.


    Ja kanske för att jag inte kunde tömma blåsan helt? Fick gå hem med en känsla av förnedring. Men nu börjar jag tröttna på det här.

  • Cusoon

    Du behöver undersökas ytterligare, du ska inte behöva ha det sådär. Kollades du för blåssten? njursten?

  • Anonym (less)
    Cusoon skrev 2022-12-01 23:37:26 följande:

    Du behöver undersökas ytterligare, du ska inte behöva ha det sådär. Kollades du för blåssten? njursten?


    Vet inte? De kollade med kamera som sagt bara. Men det var visserligen något år efter att något hände.
  • Cusoon

    Boka en ny tid och kolla igen om det inte var nyligt undersökt. Stenar tas inte alltid bort om dom är små, då dom förväntas åka ut när man ruinerad. Stora stenar kan behövas opereras bort.

  • Anonym (less)
    Cusoon skrev 2022-12-01 23:45:42 följande:

    Boka en ny tid och kolla igen om det inte var nyligt undersökt. Stenar tas inte alltid bort om dom är små, då dom förväntas åka ut när man ruinerad. Stora stenar kan behövas opereras bort.


    Ska inte sånt känns? Eller det kanske är njursten ? Vad syftar du på isåfall ? Stenar i blåsan? Blås-sten?
  • Anonym (less)
    Cusoon skrev 2022-12-01 23:45:42 följande:

    Boka en ny tid och kolla igen om det inte var nyligt undersökt. Stenar tas inte alltid bort om dom är små, då dom förväntas åka ut när man ruinerad. Stora stenar kan behövas opereras bort.


    Finns inget som heter blås-sten, jag vet (tror jag)
  • Cusoon
    Anonym (less) skrev 2022-12-01 23:54:38 följande:
    Finns inget som heter blås-sten, jag vet (tror jag)
    Läs på 1177.se blåssten 
    "Blåssten kan bildas om det finns urin kvar i urinblåsan efter att du har kissat. Blåssten kan göra att du blir kissnödig oftare än vanligt. Ibland blir det svårare att tömma blåsan. Du får behandling om stenarna är stora och ger besvär."
  • Anonym (less)
    Cusoon skrev 2022-12-02 00:01:50 följande:
    Läs på 1177.se blåssten 
    "Blåssten kan bildas om det finns urin kvar i urinblåsan efter att du har kissat. Blåssten kan göra att du blir kissnödig oftare än vanligt. Ibland blir det svårare att tömma blåsan. Du får behandling om stenarna är stora och ger besvär."
    Jaha så det fanns! Tack för infon! Får nog ta o ringa en urolog.
Svar på tråden Kan inte tömma blåsan helt