• LillemorR

Djurpratare...

Nu är det så att jag är i behov av en djurpratare till min katt som kissar inne (mer efter dottern kom)
    Snart ska vi flytta och vi vill inte att han ska fortsätta att kissa inne så klart och vill prova detta innan jag kanske är tvingad att avliva honom.

Finns det någon runt Jämtlands län??

• Svar på tråden Djurpratare...
  • Asrta1

Prova att googla på djurkommunikation eller djurpratare. Har själv använt mig av Gabriella Rastad hon åker runt i hela Sverige och är den som är mest känd.

Asrta1 - Mamma till en underbar son på 3 år och gravid i v 24
  • Karpet

Han revirmärker bara. Katter gör så om någon försöker sno uppmärksamhet från dem, alltså er dotter. Det är bara att avvakta och ge honom precis lika mycket kärlek som innan.

Ni ska absolut inte avliva honom för en sådan liten grej. Man avlivar ju inte ett barn för att de kissar i sängen heller, så varför känna att man kan det med katter?

• lilla mej

har du varit hos veterinären??? Jag menar du kan ju inte bara avliva en katt för den gör "fel" saker enligt dig, den kanske är sjuk eller så kanske du gör något fel? Det är ett liv du pratar om inte para en pryl du kan kast när du inte gillar den längre.....

• albolini

Katter som är stressade kan börja småskvätta och kissa på fel ställen. Dessutom kan det vara en urinvägsinfektion, kristaller i urinen mm. I vilket fall som helst finns det saker att göra, prata med en veterinär är mitt råd.

Svar på tråden Djurpratare...