• Lurifixen

    Ni som haft hyperemesis..

    Ni som haft HG, när gick det över? 

    När fick ni livet åter? 

    Är i v 16-17 just nu.
    Känner en viss mildring mot för några veckor sedan. Men bara tanken på att gå i en affär, städa, laga mat etc är så avlägsen ännu. 

    Mår illa och spyr större delen av dagen ännu. 

  • Svar på tråden Ni som haft hyperemesis..
  • E M A

    Hej, 

    Jag hade hyperemesis med mitt första barn. Det började i v 7 tror jag och slutade tyvärr under förlossningen? Det var en hemsk tid, men det vi fick sedan var värt allting!! Hoppas du mår bättre nu, annars, härda ut, alla får inte så länge som jag fick heller! 

  • Fyran4

    Jag fick med runt vecka 7 sist och det varade fram till förlossningen, spydde samma dag som jag födde. Det var mitt tredje barn. Med min första mådde jag fruktansvärt vecka 4-12 och fram till vecka 17 mådde jag dåligt men sen blev det bra. Med min andra mådde jag som om jag inte var gravid. Nu är jag gravid igen och jag började spy bara någon dag efter jag plussade. Fasar för att bli sängliggande. 

  • BusigaSyrran

    1a: Började i v7 och blev så dålig att jag blev inlagd redan i v8 med dropp i en vecka. Slutade runt v20 men började kunna äta bättre vid v15. Fick Lergigan och dropp.

    2: Började i v9, slutade vid vecka 15-16. Behövde även dropp och fick lergigan och ett plåster som heter scopoderm som jag satte bakom örat. Fick en hel del yrsel med plåstret vilket är en vanlig biverkning men de hjälpte mot illamåendet bättre eftersom jag inte kunde ta tabletterna utan att klökas.

    3: Började i v8 och går upp och ner, men jag klarar mig på lergigan och att äta de jag blir sugen på. Mycket banan, mackor med sylt eller kaviar, fil med flingor och kanelbullar är de jag mest kan trycka i mig när de är som värst. Dricker ofta vätskeersättning 1-2 glas per dag de dagar jag mår illa och känner jag kommer spy. Är i v14 och de börjar gå lugna sig men mår fortfarande en del illa men de känns mer normalt då jag slipper kräkas iaf men klöks. Däremot har jag fått andra tråkigheter på kub (hög risk, 1/34) så håller tummarna just nu att moderkaksprovet är bra. 

Svar på tråden Ni som haft hyperemesis..