• Anonym (Vad hände ?)

Vad var det för fel på henne?

Var o handlade idag. O i butiken så kom en liten invandrar tjej på kanske ca 8-10 år. Hon verkade ara ensam och bara gick omkring som tidsfördriv där inne. 

Iallafall när hon såg mig så började hon gå efter mig. Hon förföljde mig runt i hela butiken och gick och stirrade på mig. Hon var inte rädd för att ha ögon kontakt utan vid 1 tillfälle kom hon och ställde sig rakt precis framför mig och bara ställde sig där och tittade på mig ca 2,5 meter ifrån. 

Fattade ingenting ärligt talat?

Det ar riktigt konstigt beteende. Är även ny i staden så är ingen hon kan "känna igen" o är dessutom mellan 30-40 år. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-04 22:28
    Jag är en man.
  • Svar på tråden Vad var det för fel på henne?
  • Anonym (Socialtjänsten)

Hon behövde nog hjälp. Tipsa socialtjänsten eller polisen, om möjligt. Det finns så mycket misär och elände och på nära håll med. 

• Anonym (Vad hände ?)
    Anonym (Socialtjänsten) skrev 2022-12-04 22:32:47 följande:

Hon behövde nog hjälp. Tipsa socialtjänsten eller polisen, om möjligt. Det finns så mycket misär och elände och på nära håll med. 

Något konstigt var det ju. Hon var ensam för såg henne cykla därifrån efter att jag hade varit inne i en annan butik.

Fick mig att tänka på att hon ev varit med om sexuellt övergrepp eller något då hon verkade vilja skapa kontakt med mig? Detta var i utkanten av staden o hon cyklade sen in mot stan där hon antagligen bodde. 

O vilket barn cyklar till en matbutik i utkanten av stan bara för att gå omkring själv? 

Inte så lätt att ta kontakt med socialtjänsten när jag inte vet något om henne eller pratade med henne.

Hon verkade väl inte må dåligt heller egentligen.. utan hade bara ett konstigt beteende.

• Anonym (D)

Kan det vara så att hennes föräldrar driver eller jobbar i butiken? Det skulle kunna förklara varför hon gick  runt där på en lördag. Hon kanske ville vara duktig och kontrollera att du inte snattade på ett barns nitiska vis. Skrattande Det kan ju bero på vad som helst men det är en teori.

• Anonym (Vad hände ?)
    Anonym (D) skrev 2022-12-04 22:40:05 följande:

Kan det vara så att hennes föräldrar driver eller jobbar i butiken? Det skulle kunna förklara varför hon gick  runt där på en lördag. Hon kanske ville vara duktig och kontrollera att du inte snattade på ett barns nitiska vis. Skrattande Det kan ju bero på vad som helst men det är en teori.

Nej, tror inte det då det var på en av dom största kedjorna i Sverige.
  • Anonym (....)
    Anonym (Vad hände ?) skrev 2022-12-04 22:41:59 följande:
    Och invandrare kan inte jobba eller drivs butiken då eller? 

Du vet att många stora kedjor är sk franchisebutiker och även invandrare kan vara franchisetagare. 
  • Anonym (k)
    Anonym (Vad hände ?) skrev 2022-12-04 22:41:59 följande:
    Ja för ingen "invandrartjej" kan ha föräldrar som driver en sån butik eller va
  • Anonym (Vad hände ?)
    Anonym (D) skrev 2022-12-04 22:40:05 följande:

Men visst kan det ha varit något sådant. Kanske en hobby hon har under tiden hon inte verkar få vara hemma. Gick den känslan då hon inte stressade eller något.
  • Anonym (Vad hände ?)
    Anonym (....) skrev 2022-12-04 22:44:55 följande:
    Och invandrare kan inte jobba eller drivs butiken då eller? 

Du vet att många stora kedjor är sk franchisebutiker och även invandrare kan vara franchisetagare. 

Men herregud. Detta var ingen tråd om vilka som äger en butik. Det är mest bara svenskar som arbetar i den butiken. Men visst, det finns en invandrar tjej, kanske det är hennes syster? Men jag pratade med hon invandrar tjejen som jobbade där o de gjorde ingen kontakt med varandra. 

Men visst, kanske det finns någon annan bakom på lagret som jag inte har sett än.

Det var bara konstigt när hon ställde sig framför mig o bara tittade på mig. Det var i gången åt det håll jag skulle gå så fick typ försöka gå förbi henne o sen svängde av åt annat håll.

• Anonym (?)

Kanske bara ett kulturellt fel?
    Var och handlade med sonen, 17 på eftermiddagen idag.
    Drev runt ett par gäng med just idag tjejer som gapade och skrek till varandra. Hög volym och jävligt jobbigt-
    Ingen hänsyn eller förståelse alls. 
    Vill ju inte dra det kortet men - ingen var ju blond om man säger så.
    Två gäng som hördes över heeela butiken. 
    Konstigt att ingen i personalen reagerade.
    Lär de inte hur man uppför sig? 

• Anonym (k)
    Anonym (?) skrev 2022-12-04 22:50:22 följande:

Kanske bara ett kulturellt fel?
    Var och handlade med sonen, 17 på eftermiddagen idag.
    Drev runt ett par gäng med just idag tjejer som gapade och skrek till varandra. Hög volym och jävligt jobbigt-
    Ingen hänsyn eller förståelse alls. 
    Vill ju inte dra det kortet men - ingen var ju blond om man säger så.
    Två gäng som hördes över heeela butiken. 
    Konstigt att ingen i personalen reagerade.
    Lär de inte hur man uppför sig? 

Som varje ungdomsgäng menar du........jaha
Svar på tråden Vad var det för fel på henne?