• Anonym (TS)

    Normalt?

    Jag har kommit på att min fru rakar sin fiffi varje gång hon skall på utekväll / fest / krogen / kryssning med sina väninnor.
    Annars låter hon det växa vilt mellan benen. 


    Detta har jag märkt då det är lent och slätt dagen / dagarna efter då vi har samlag.

    Är det en redflag att raka fiffin inför detta, då man annars är orakad?

  • Svar på tråden Normalt?
  • Anonym (Normalt)

    Jag tycker det är normalt att man gör sånt i samband med fest då man allmänt piffar upp sig. Hon kanske t.o.m. gör det för din skull, ifall hon brukar va extra "på" efter att hon varit på galej?

  • Anonym (Kvinna)

    För min del helt normalt att raka sig. Det betyder inte att jag har sex med andra. Däremot känner jag mig snygg och det är det handlar om för mig. 

  • Anonym (Casanova)

    Nä, det är inga konstigheter. Ungefär som att ha kondomer med sig på utekvällar, och vigselringen i plånbokens myntfack.

    Så att ringen inte kommer bort, och om någon vän skulle få ett ragg.

  • Anonym (Hmm)

    Brukar också raka mig när jag ska ut med vänner men även ibland bara för att det känns fräschare och vill ge sambon en överraskning. 

    Men ändå lite långsökt att se det som en redflag om det är det enda du har att gå på.

  • Anonym (TS)

    Skall vi gå på en annan tillställning där vi klär upp oss så rakas det inte. 
    Vill inte känna ångest över detta, men har det. Hon är verkligen inte den typen som skulle göra så.
    Men har sån olustig magkänsla.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (TS) skrev 2022-12-05 14:24:43 följande:

    Skall vi gå på en annan tillställning där vi klär upp oss så rakas det inte. 
    Vill inte känna ångest över detta, men har det. Hon är verkligen inte den typen som skulle göra så.
    Men har sån olustig magkänsla.


    Delar hon hotellrum med andra kvinnor och kanske inte vill skylta med sin buske? Kan vara en vanesak som sitter kvar från ungdomens år, när man ska ut o festa rakas det?

    Som sagt, om detta är det enda du har att gå på så känns det långsökt, om hon är pålitlig annars.
  • Anonym (E)

    Jag gör också så, när det är något särskilt (fest, konferens etc) så rakar jag mig inför det. I övrigt så gör jag det lite då och då, när jag känner för det. 

    Sedan vet jag inte riktigt varför jag gör så. Låter lite snedvridet kanske men känner mig nog lite extra fin inför andra då. Min make verkar inte bry sig nämnvärt så det är inte för hans skull. 


    Det är inte för att jag har planer på att vara otrogen. Men fantisera om andra får man ju, och i fantasin vill jag inte ha glömt att raka mig.. sedan åker jag hem och ligger med min make. Allt frid och fröjd.

    Tror din tjej gör det för sin egen skull, så du har sannolikt ingen anledning att oroa dig.

  • Anonym (L)

    Ja, faktiskt, så kan det vara. Om jag alltid var orakad och endast rakade mig när jag skulle ut med tjejgänget och på kryssning så hade min anledning varit att jag evt skulle ligga med ett one night stand eller att jag hade någon vid sidan av som jag träffade då. Men då rakar man sig precis innan, inte flera dagar innan för då har det vuxit ut när man drar iväg. 

    Det behöver inte vara så men din känsla kan vara befogad. I a f om hon bara rakar sig precis innan ut med kompisarna, samma dag/kväll.

  • Håhåjaja11111

    Om jag inte rakade mig normalt vis så skulle jag nog inte göra det om ingen annan skulle se mig heller. Men, det kan kännas fräscht, alltså vetskapen och känslan att allt är lent när man har klänning, strumpbyxor och snygga skor. Jag är ofta orakad, men just när man ska göra sig extra fin för att gå ut så känns helheten bättre om man vet att man inte är helt lurvig under klänningen.
    Kanske går hon på spa på kryssningen och vill vara rakad framför väninnorna.
    Fråga henne subtilt nästa gång, typ "jag märker att du rakat dig, det var länge sen" eller något sådant.

Svar på tråden Normalt?