• Valkyriia

Behöver förslag på hårfrisyr till barn med korkskruvar..

freya har mcyket lockar i sitt hår.. Rena rama korkskruvarna.. Fast om man har borstat det när det e blött så brukar det vara rakt uppe på huvudet o sen lpockar det sig så håret dras upp till axlarna.. Hennes hår har växt väldigt ojämt, och på måndag är det dax för första besöket någonsin hos frissan.. Någon som har tips på bra o fin hårfrisyr.. Hennes hår växer oerhört långsamt (vilkket synt på tex. hennes lugg.. Folk brukar fråga varför jag klipper den så kort.. :/ jag har tagit ytterst lite på hennes lugg då jag trodde det skulle få fart på den, men än så länge har den aldrig blivit längre än så här.. )
    Bilder på henne finns i mitt galleri..
    Men tar gärna emot förslag för jag har verkligen ingen aning om vilken frisyr hon skulle passa i.. (gör ju int edet bättre att om hon själv fått bestämma så hade hon rakat av allt hår mer eller mindre för att se ut som pappa) hehe...

• Svar på tråden Behöver förslag på hårfrisyr till barn med korkskruvar..
  • Snowgirl

Vår dotter har haft otroligt mycket korkskruvar, tjocka och fina . Men desto äldre hon blivit desto rakare har det blivit, fast det är fortfarande lite korkisar kvar, särskilt vid fuktigt väder och efter sommarbad .
    Hon har alltid haft långt hår och lång lugg, tycker att det är finast med lång lugg när de har korkisar, ser lite "konstigt" ut med kort lugg....enligt min mening iaf. Inget illa ment.

Var inne och kikade på bilderna nu, och så korkigt var det ändå inte....så lugg var helt ok. Men mitt råd är ändå att låta det växa så att allt är lika långt .

• Valkyriia

Ahh jag har försökt göra det.. låta det växa men luggen och sidorna, samt håret under hennes långa vägrar växa.. :/ Har typ rört hennes hår med sax en gång på snart 5 år hehe.. O luggen har aldrig varit så lång som den e nu..
    Ne bilderna e kanske inte de bästa då jag plattångar det för tillfället. annars kan vi inte reda ut det hehe.. :P
    Tycker hennes hår påminner om hockeyfrilla.. växer oerhört sakta.. :(

• MARIA99

Har samma problem med våran yngsta tjej som är 2 1/2 år. Hon har lockigt hår , mellanlångt i hockeystuck *gah* Skit svårt att styla & växer sakta då det lockar upp sig.

• Wilma03

Jag tycker Freya e jättesöt... och att hon har härligt hår! Min dotter (3 år) har alltid haft väldigt lite och tunt hår...det tog lång tid innan det började växa på sidorna och på luggen! Men nu äntligen får jag göra två pippilotter, hi, hi... och är i min mening sötast i världen!!

Svar på tråden Behöver förslag på hårfrisyr till barn med korkskruvar..