• Anonym (.)

Äntligen försvann svettfläckar som gjorde min lakan brun

Min vita lakan har blivit brun. Jag har haft min lakan länge och det har alltså hamnat i tvättmaskin till och från, många gånger.

Men nu när jag har tvättat min lakan och hängt upp den för tork, så märker jag att det bruna och stora svettfläcken är ju helt borta. Min vita lakan är hel vit.

Jag har använt exakt samma tvättmaskin, exakt samma tvättmedlen m.m, allt exakt likadant. Men vad var det som gjorde för skillnad, som gjorde att lakanet vart vit? Det var exakt samma program inställd på tvättmaskinen. Så vad var det som gjorde att bruna fläcken bara bestämde sig för att försvinna?

• Svar på tråden Äntligen försvann svettfläckar som gjorde min lakan brun
  • Anonym (gul)

jag vet tyvärr inte.

• Kockobello

Så det blev brunt först och sedan blev det vitt?

Hur ska man fatta vad du skriver?

• Anonym (.)
    Kockobello skrev 2022-12-08 00:01:14 följande:

Så det blev brunt först och sedan blev det vitt?

Hur ska man fatta vad du skriver?

Brunt p.g.a svettfläckar, original färger är vit.
  • Kockobello

Troligen blev tvätten ren, det vill säga fläckarna försvann.

• Anonym (gul)

måste ha varit ett mirakel

• Anonym (.)
    Kockobello skrev 2022-12-08 19:28:40 följande:

Troligen blev tvätten ren, det vill säga fläckarna försvann.

Det jag menar i tråden, är att alla gånger som jag kört med den i tvätten, så har inte fläckarna försvunnit. Men nu den senaste gången som jag tvättade den i tvättmaskinen, så försvann den helt plötsligt?
  • Anonym (Några idéer)

Hade du mindre mängd tvätt i tvättmaskinen? Det skulle kunna påverka eller om du tidigare knöcklat ihop det till en boll men nu spred ut lakanet mer. Om du har vittvättmedel så borde det på sikt bleka bort fläcken eftersom det innehåller lite blekmedel. 

Jag har också varit med om liknande inte lakan men barnens kläder att en fläck inte gått bort i flera tvättar men helt plötsligt är den borta. 

Svar på tråden Äntligen försvann svettfläckar som gjorde min lakan brun