Hon vill försöka igen
Vi separerade för ett drygt år sedan på hennes initiativ. Vi har under tiden haft en bra kontakt och det har inte varit några problem med barnen och andra saker.
Nu verkar det som att hon ångrat sig och vill att vi ska börja om igen. Ska jag vara lite cynisk så tror jag att hon saknar tvåsamheten och bekvämligheten mer än att hon saknar MIG. Hon beter sig fortfarande ganska avigt mot mig. Hon säger att hon saknar mig men när vi ses och umgås med barnen är hon lika kylig mot mig som hon var i slutet av förhållandet. Kort sagt, jag känner inte att jag får minsta uppskattning från henne. Det enda positiva hon säger till mig är att jag är så enkel och okomplicerad. Hittills inga gulliga eller romantiska saker som hon gjorde när vi började träffas.
Orsakerna till att vi separerade har vi inte diskuterat fullt ut och vi står väldigt långt ifrån varandra när det gäller vad man gör i ett förhållande, särskilt när det gäller ekonomi och sex. Dock verkar inte hon tycka det, eller snarare HON tycker en sak och då vill hon att JAG ska tycka det (cynisk igen). För henne verkar det som en självklarhet att vi kan försöka igen som om inget hade hänt. Hon vill inte prata om de underliggande problemen vi hade, särskilt inte om sex. Då byter hon ämne tvärt.
Jag har försökt förklara för henne men det är som att det inte går in. Hon kan inte förstå att HON inte är den jag vill vara med trots att jag sagt att jag inte är intresserad längre. Vet inte hur mycket tydligare jag kan vara.
Några bra tips? Vill ju samtidigt bibehålla en bra relation utan att hon tror att jag är intresserad av henne igen.