• Anonym (Barnl­ängtan­)
    Tue 6 Dec 2022 09:35
    2201 visningar
    8 svar
    8
    2201

    Ni som blivit gravid med en äggstock!

    Behöver lite färska solskenshistorier från er som blivit gravida med en äggstock.

    Fick ett utomkvedshavandeskap i mars och fick operera bort höger äggstock, nu planerar vi att starta upp bebisverkstad och är superorolig att detta ska påverka. 


    Har sedan tidigare 2 barn och inte haft särskilt svårt att bli gravid.

    Sedan om någon vet om det finns nått man ska tänka på efter en x-graviditet inför kommande graviditet? 

  • Svar på tråden Ni som blivit gravid med en äggstock!
  • Anonym (En)
    Tue 6 Dec 2022 13:44
    #1

    Har fått 3 barn naturligt med en äggstock

  • Anonym (Barnl­ängtan­) Trådstartaren
    Tue 6 Dec 2022 14:27
    #2
    Anonym (En) skrev 2022-12-06 13:44:05 följande:

    Har fått 3 barn naturligt med en äggstock


    Har det tagit lång tid för dig att bli gravid?
  • Anonym (H)
    Tue 6 Dec 2022 14:41
    #3

    När jag var 39 fick jag fjärde barnet med en äggstock. Blev gravid några veckor efter äggstocksoperationen - inte vad jag räknat med, men bebisen var mycket välkommen

  • Anonym (Alexa­ndra)
    Tue 6 Dec 2022 18:31
    #4

    Jag kanske är en idiot nu, för jag är inget proffs på det här, men man behöver ju bara en äggstock? Varje månad kommer det ju ett ägg från en äggstock, nästa månad från nästa äggstock osv osv. Så så länge äggstocken du har kvar fungerar som den ska, bör det ju inte finnas något problem för dig att bli gravid.

    Eller tänker jag helt fel här?

  • Tue 6 Dec 2022 19:18
    #5

    Jag följer en OB/GYN (gynekolog och förlossningsläkare) på YouTube och hon säger att det inte är svårare att bli gravid med en äggstock man får ägglossning varje månad precis som när man har två. 

  • Anonym
    Tue 6 Dec 2022 19:52
    #6

    Det är inte svårare att bli med barn med en äggstock. Jag hade mens och ägglossning varje månad,
    Fick två friska barn med en äggstock. Väldigt snabbt

  • Anonym (Opera­tion)
    Tue 6 Dec 2022 20:04
    #7

    Blev gravid på 1a respektive 3e försöket, var 30,33 år.
    Ungarna är nu tonåringar.

  • Anonym (En)
    Wed 7 Dec 2022 11:54
    #8

    Nej tog inte lång tid. Någon månad.
    Däremot så är risken större att komma in i tidigare klimakterie då man bara har hälften av äggen kvar. Jag är inne i klimakteriet nu och är 41. Men fick mitt sista barn vid 36 år. Kroppen anpassar sig väldigt bra för det mesta.

Svar på tråden Ni som blivit gravid med en äggstock!