• Anonym (Oroad)

    Skuldsanering, men inkassokrav i Justitia?

    Om någon genomgår skuldsanering (beviljat för någon månad sedan) men nu har ett inkassolrav enligt Intrum Justitias tidning. Är det då något nytt eller kan det tillhöra skuldsaneringen på något vis?

  • Svar på tråden Skuldsanering, men inkassokrav i Justitia?
  • EnAnonumius
    Anonym (Oroad) skrev 2022-12-06 15:28:22 följande:
    Skuldsanering, men inkassokrav i Justitia?

    Om någon genomgår skuldsanering (beviljat för någon månad sedan) men nu har ett inkassolrav enligt Intrum Justitias tidning. Är det då något nytt eller kan det tillhöra skuldsaneringen på något vis?


    Intrum Justitia och Kronofogden är två helt olika..
    Intrumn är ett inkassobolag.
    Så nej om du har skuld hos Intrum så ingår den inte i skuldsaneringen. Utan den får du betala in separat den skulden..
    Du kan kontakta Intrum och höra om en avbetalningsplan hos dem om din skuld.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Oroad)
    EnAnonumius skrev 2022-12-06 16:22:48 följande:
    Intrum Justitia och Kronofogden är två helt olika..
    Intrumn är ett inkassobolag.
    Så nej om du har skuld hos Intrum så ingår den inte i skuldsaneringen. Utan den får du betala in separat den skulden..
    Du kan kontakta Intrum och höra om en avbetalningsplan hos dem om din skuld.
    Jag menade Svensk handels Justitia (alltså tidningen), inte Intrum Justitia. Skrev fel. 

    Det jag undrar är om det bara är bra skulder som tas upp i Justitia eller om någon kan ha hallar efter som ändå ska ingå i skuldsaneringen.

    Och det gäller inte mig själv. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Oroad) skrev 2022-12-06 18:22:30 följande:
    Jag menade Svensk handels Justitia (alltså tidningen), inte Intrum Justitia. Skrev fel. 

    Det jag undrar är om det bara är bra skulder som tas upp i Justitia eller om någon kan ha hallar efter som ändå ska ingå i skuldsaneringen.

    Och det gäller inte mig själv. 
    Jaha okey..
    Ja det vet jag inget om då jag visste inte (fören nu) att det fanns en sådan tidning.. Det är väl bara att kontakta tidningen och fråga.

    Men en fråga..
    Vad menar du med "bara bra skulder" ?
    Har man hamnat hos kronan och fått en skuldsanering så kan man ju knappast räkna det som en bra skuld.  Eller rättare sagt ingen skuld är ju en "bra skuld".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Oroad)
    EnAnonumius skrev 2022-12-06 19:00:22 följande:
    Jaha okey..
    Ja det vet jag inget om då jag visste inte (fören nu) att det fanns en sådan tidning.. Det är väl bara att kontakta tidningen och fråga.

    Men en fråga..
    Vad menar du med "bara bra skulder" ?
    Har man hamnat hos kronan och fått en skuldsanering så kan man ju knappast räkna det som en bra skuld.  Eller rättare sagt ingen skuld är ju en "bra skuld".
    Bara nya ska det stå, inte bara bra. Jag läste inte igenom och telefonen hittar på ena ord. Och hallar ska vara halkat efter. 
Svar på tråden Skuldsanering, men inkassokrav i Justitia?