• Anonym (tandlös snart?)

    Inte råd att gå till tandläkaren!!

    Jag undrar hur man idag ska ha råd att ha en god munhälsa när det är så jävla dyrt??! 
    Jag har bitit sönder 2 tänder och säkrrt även karies och vet redsn nu att detta kommer kosta mig skjortan som arbetslös... 
    Hur gör man? Jag har en gammal KF skuld dessutom, så avbetslning är bara att glömma. 

  • Svar på tråden Inte råd att gå till tandläkaren!!
  • Anonym (Inte kropp)

    Man hoppas på att regeringen inser att även mun och tänder hör till kroppen så det ingår i högkostnadsskyddet. Tills dess- fråga soc. om bidrag. Eller låna privat. Eller sälj nåt. Du är långt ifrån ensam om att inte ha råd.

  • MammaKajsa

    I vissa fall kan Kronofogden ta hänsyn till kostnader för tandvård i din löneutmätning. Det gäller vid större behandlingar, men innan behandlingen påbörjas hos tandläkaren behöver du skicka ett skriftligt intyg med kostnadsförslag till KFM, och det kan du få av din tandläkare. 

    Läs mer om hur det går till på KFM:s hemsida.
    kronofogden.se/kundservice-svarar/fragor-och-svar/utmatning/2021-03-09-jag-behover-ga-till-tandlakaren---vad-galler-i-min-loneutmatning

  • Anonym (qwerty)

    Nuvarande regering vill ju att det ska bli ett högkostnadsskydd i tandvården, men det tar nog minst ett år innan det blir verklighet.
    Du får låna pengar privat eller "bita ihop" så att säga. Vi är många som inte har råd att gå till tandläkaren.

  • Anonym (Undrar samma)

    Jag har undrat samma länge. Det var nu 20 år sen jag hade råd med tandläkaren. 

Svar på tråden Inte råd att gå till tandläkaren!!