• Anonym (medelålders och pånyttfödd)

Galen av åtrå!

Hur länge sedan var det ni kände galen åtrå för någon?

Så där så man blir alldeles vimmelkantig, febrig, tänker på den andre hela tiden. Så man inte kan vänta tills man ska ses nästa gång och få vara nakna tillsammans eller bara titta på varandra, kyssas passionerat. När huden är alldeles elektrisk och varje smekning går som ström genom kroppen?
    Jag känner så igen. Sist  var nästan 10-15 år sedan. Trodde aldrig jag skulle få uppleva det igen. Men nu har jag träffat en man som har väckt alla mina sinnen till liv igen. Medelålders, singel och galen av åtrå. Inget är ljuvligare i livet än denna kraft.

Hoppas alla någon gång får uppleva det! Livets mening om ni frågar mig.

• Svar på tråden Galen av åtrå!
  • Anonym (Jag mä)

Grattis vad härligt. 

Jag är också där men jag har 2 män som jag alternerar med. Olika men fantastiskt med båda. Alla inklusive jag över 45.

Något förhållande vill jag inte ha bara passionerad sex. Det slår lågor om oss när vi ses.... 

Anonym (Jag mä) skrev 2022-12-06 20:15:37 följande:

Grattis vad härligt. 

Jag är också där men jag har 2 män som jag alternerar med. Olika men fantastiskt med båda. Alla inklusive jag över 45.

Något förhållande vill jag inte ha bara passionerad sex. Det slår lågor om oss när vi ses.... 

Tack detsamma. Två män??? vad härligt. Mer än ja hade klarat av men dubbelt av det goda. Något jag kanske överväger efter denna;)

Hade glömt bort hur galen man blir och hur man går och ler över allting. Möter blickar och får massa leenden tillbaks överallt. Det är en underbar känsla. Man vet ju dessutom att den är flyktig så bäst att njuta av varje dag och sekund.

238 visningar och 1 svar....då förstår man ju hur illa det står till med folk i vida lag. trodde tråden skulle bli full av härliga kommentarer och reflektioner?!

Var inte blyga nu:P

• Anonym (Otrogen :()

För två månader sen när jag spontant träffade en man på en kurs.. han var inte någon speciell och min man ser mycket bättre ut än han... men vi hade sådan personkemi. Det slutade med att vi hånglade vilt på kvällen, men sen bröt jag av dålig samvete. Fy.... hur kunde jag :( jag har ett fint äktenskap och familj. Men han fick mig att känna mig så levande...det var som elektricitet.

Och jag längtar efter honom... men kommer aldrig kontakta honom. Han var tydlig med att jag får ta steget. Han hade tydligen ingen bra relation och öppnade Upp Att ses i smyg. Men jag kan inte med att göra så.

Men jag blir alldeles varm, svettig och otroligt tänd bara att tänka på honom...

• Anonym (Jaa)

Har en sån man och vi har träffats i drygt 2, 5 år nu. Jag vill mer men han är nöjd med en helnatt då och då. Jag är 56 och mitt sexliv har aldrig varit bättre. 
    De sista 10 åren i mitt äktenskap hade vi knappt sex längre och jag trodde väl att lusten var borta för evigt. 

• Anonym (Feber)
    Anonym (Otrogen :() skrev 2022-12-06 21:01:16 följande:

Men jag blir alldeles varm, svettig 

You give me fever

When you kiss me

Fever when you hold me tight
    Fever!
  • Anonym (Feber)
    Anonym (medelålders och pånyttfödd) skrev 2022-12-06 19:18:04 följande:

Så där så man blir alldeles vimmelkantig, febrig, tänker på den andre hela tiden. Så man inte kan vänta tills man ska ses nästa gång och få vara nakna tillsammans eller bara titta på varandra, kyssas passionerat. När huden är alldeles elektrisk och varje smekning går som ström genom kroppen?

It's natural
    It's chemical (let's do it)
    It's logical
    Habitual (can we do it?)
    It's sensual
    But most of all
    Sex is something that we should do
    Sex is something for me and you
    Sex is natural, sex is good
    Not everybody does it
    But everybody should
    Sex is natural, sex is fun
    Sex is best when it's, one on one
    One on one
  • Anonym (Kvinna, 46)
    Galen av åtrå!

Jag känner så igen. Sist  var nästan 10-15 år sedan. Trodde aldrig jag skulle få uppleva det igen. Men nu har jag träffat en man som har väckt alla mina sinnen till liv igen. Medelålders, singel och galen av åtrå. Inget är ljuvligare i livet än denna kraft.

För några månader sedan föll jag för en kollegas närmanden. Det går knappt att andas när vi är nära varandra och jag vill inget hellre än att ha honom. Kyssarna är djupa och jag smälter totalt i hans famn. Det är så otroligt skönt. 

Innan denna man var det några år sedan jag kände sån total åtrå. Det är få saker som får mig att tappa fattningen men nu har jag lovat mig att jag definitivt ska njuta mer av livet framöver. 
  • Swedman
    Anonym (Kvinna, 46) skrev 2022-12-07 03:14:38 följande:
    För några månader sedan föll jag för en kollegas närmanden. Det går knappt att andas när vi är nära varandra och jag vill inget hellre än att ha honom. Kyssarna är djupa och jag smälter totalt i hans famn. Det är så otroligt skönt. 

Innan denna man var det några år sedan jag kände sån total åtrå. Det är få saker som får mig att tappa fattningen men nu har jag lovat mig att jag definitivt ska njuta mer av livet framöver. 
    Va mysigt. Roligt att höra. Det som är ännu roligare är att denna känsla av berusning har ingen ålder, dvs, du kan uppleva den även när du blivit äldre. Kärlek har ingen bäst-före-datum.
  • Anonym (Feber)

Vänlighet grunden för gott bemötande
  • Anonym (Feber)
    Anonym (Feber) skrev 2022-12-07 08:11:14 följande:
    Vänlighet grunden för gott bemötande
    Föreställ er nu att en man hävdat att det är livets mening att känna galen åtrå. Bli vimmelkantig, febrig och längta så stark efter en kvinna på det sättet.
  • CyniskOptimist
    Galen av åtrå!

I somras, en fling jag träffade och spenderade ett antal veckor med. Riktigt härligt, hett, passionerat. Rå och genuin åtrå är definitivt något alldeles extra. Håller med om att sådana upplevelser ska man verkligen ta vara på.

• Miss Sunny

För två månader sen när jag spontant träffade en man på en kurs.. han var inte någon speciell och min man ser mycket bättre ut än han... men vi hade sådan personkemi. Det slutade med att vi hånglade vilt på kvällen, men sen bröt jag av dålig samvete. Fy.... hur kunde jag :( jag har ett fint äktenskap och familj. Men han fick mig att känna mig så levande...det var som elektricitet.

Och jag längtar efter honom... men kommer aldrig kontakta honom. Han var tydlig med att jag får ta steget. Han hade tydligen ingen bra relation och öppnade Upp Att ses i smyg. Men jag kan inte med att göra så.

Men jag blir alldeles varm, svettig och otroligt tänd bara att tänka på honom...

Instämmer på denna !

Kv. 60+ med (mkt?)yngre gift älskare/kk
    Anonym (Feber) skrev 2022-12-07 08:13:00 följande:
    Föreställ er nu att en man hävdat att det är livets mening att känna galen åtrå. Bli vimmelkantig, febrig och längta så stark efter en kvinna på det sättet.
    Ja men det spelar väl ingen roll vilket kön man är. Det är ju kärleken och åtrån som kommer därav som är en av livets stora meningar och det vackraste vi kan uppleva som människor.

Nu uttrycker sällan gemene man sina känslor för åtrå och romantik på detta sätt, utan snarare betydligt mer begränsat och hänvisar ofta till kåt, kuk och fitta och glömmer alla andra sinnen som ingår i den känslan, vilket ju kan vara förklaringen. Kanske handlar det om språkförbistringar och problem med formuleringarna? Kåthet kan inte ensamt beskriva detta tillstånd då det krävs att hjärtat är med.
  • Anonym (Feber)
    Anonym (medelålders och pånyttfödd) skrev 2022-12-07 12:47:38 följande:
    Ja men det spelar väl ingen roll vilket kön man är. Det är ju kärleken och åtrån som kommer därav som är en av livets stora meningar och det vackraste vi kan uppleva som människor.

Nu uttrycker sällan gemene man sina känslor för åtrå och romantik på detta sätt, utan snarare betydligt mer begränsat och hänvisar ofta till kåt, kuk och fitta och glömmer alla andra sinnen som ingår i den känslan, vilket ju kan vara förklaringen. Kanske handlar det om språkförbistringar och problem med formuleringarna? Kåthet kan inte ensamt beskriva detta tillstånd då det krävs att hjärtat är med.
    Män känner precis som du och andra kvinnor beskriver det. Lust, livsglädje, kåthet och hur härligt allt det känns.
    Men även om män inte formulerar det i grova ordalag, så är det skillnad på hur det mottas. En man som uttrycker att han känner sån lust... bemöts det lika vänligt och positivt som när kvinnor uttrycker samma sak?

Förstår att du inte vill vara otrogen. Det tär mest på en och är inte så snällt.
    Kanske bra smörjmedel för fantasin som denna man skapade i dig trots allt. Något som kan ta dig igenom mörka höstar och vardagstristess.

Att hångla kan räcka för att sätta igång både självkänsla och livslust det har jag själv erfarit tidigare:P
    CyniskOptimist skrev 2022-12-07 08:29:28 följande:
    I somras, en fling jag träffade och spenderade ett antal veckor med. Riktigt härligt, hett, passionerat. Rå och genuin åtrå är definitivt något alldeles extra. Håller med om att sådana upplevelser ska man verkligen ta vara på.
    Ja man blir som en ny människa. Helt otroligt vilken kick man kan få av erotisk bekräftelse och fysisk närhet. Härligt, härligt...man får passa på när det det bjuds!
    Anonym (Kvinna, 46) skrev 2022-12-07 03:14:38 följande:

Åh vad spännande och härligt Sån åtrå är otroligt stark och lite förbjuden och gör ju definitivt jobbet lättare. Jag har haft flertalet såna romanser under mitt liv. Med vissa har man levt ut fullt ut och haft sex på jobbet, med andra har det aldrig blivit mer än en fling och flirt men så underbart ändå. ibland bättre att lämna det till fantasin och inte förverkliga. Mindre komplicerat iallafall...
  • Anonym (Mange)

CyniskOptimist: Påminner om min semesterfling också. Så galet unikt och speciellt som du skriver verkligen nåt man tar tillvara på.

Tyvärr verkade det inte bli mer än bara en lek, för hon slutade höra av sig och ?hade inte tid? att ses mer. Testa
    Hoppas det gick bättre för dig och tjejen? sånt där är magiskt. 

Själv känner jag mig mest lurad som om jag inte betydde nåt alls. Eller att det inte var ömsesidigt. Kvinnor är märkliga 

• Anonym (hamb)
    Galen av åtrå!

TS - är du kvar i samma läge? Hur är det ett år efter?
Svar på tråden Galen av åtrå!