• Anonym (Hej)

Sluta var bitter?

Har insett jag är bitter sen ett tag tillbaka. Hur slutar man vara det? Har hänt mycket tunga grejer senaste åren och jag tror det är därför jag blivit sån. Går det över i takt med att man mår bättre kanske?

• Svar på tråden Sluta var bitter?
  • Anonym (Nja)

Nej sånt där måste man jobba med aktivt. T ex genom att bita sig i tungan om man är på väg att gnälla om nåt till andra och genom att uppmärksamma de positiva delarna av sitt liv, både i stort och smått.

• Anonym (Xylofon)

Klart man kan bli bitter på livet och dess händelser och känslan av orättvisa dyker upp. 

Men att inte fastna där handlar ju om att försöka se saker ur andra perspektiv och acceptera att det inte går att ändra det förflutna. Hur man än surar så ändras ju inget  i alla fall. 

Som man lite skämtsamt brukar säga - gå och klipp dig och skaffa ett jobb.. Samma sak gäller ju här faktiskt. Sysselsätt dig med vettiga saker, gör något aktivt för att ändra din tillvaro, man får faktiskt göra roliga saker och ha kul. 

• Anonym (A)
    Anonym (Xylofon) skrev 2022-12-08 19:43:59 följande:
    Klart man kan bli bitter på livet och dess händelser och känslan av orättvisa dyker upp. 

Men att inte fastna där handlar ju om att försöka se saker ur andra perspektiv och acceptera att det inte går att ändra det förflutna. Hur man än surar så ändras ju inget  i alla fall. 

Som man lite skämtsamt brukar säga - gå och klipp dig och skaffa ett jobb.. Samma sak gäller ju här faktiskt. Sysselsätt dig med vettiga saker, gör något aktivt för att ändra din tillvaro, man får faktiskt göra roliga saker och ha kul. 
    Håller med
Svar på tråden Sluta var bitter?