• Anonym (Fattiglapp)

    Betalda enkäter, visst är det bara nys?

    Ser ibland reklam för att tjäna pengar online. Tjäna upp till 700 kr i veckan, gör enkäter online, osv.

    Men inte fan tjänar man väl så mycket?

    Jag gjorde ju lite sånt för något decennium sen. På olika siter. Det var allt från att man bara fick göra tre i månaden till att man gjort hela enkäter i 10-15-20 minuter och så blev man diskad på sista frågan. Ja, och så tog det ju alltid dubbelt så lång tid som de påstod. Och aldrig att man tjänade ihop en hundring på en månad. 

    Ändå blir jag lite sugen. Jag behöver desperat pengar, mellan skulder och det allmänna ekonomiska läget. Jag är sjukpensionär, så kan inte jobba längre eller extra, jag önskar verkligen att jag kunde. 

  • Svar på tråden Betalda enkäter, visst är det bara nys?
  • Anonym (uy)

    Ja det är bara skräp. Du kommer aldrig tjäna ihop något betydande summa, kanske någon hundralapp för en veckas jobb. Dessa sidor kommer undan genom 5000 kryphål men är i det stora hela scams. 

  • Citronella

    Det finns seriösa enkäter men även med dem så blir det inte mer än 10 kronor/timme du skulle säkert tjäna mer på att leta burkar. Bor du i en större stad skulle jag satsa på provsmakningar och diskussioner på plats istället. 

  • Anonym (Fattiglapp)
    Anonym (uy) skrev 2022-12-09 23:49:00 följande:

    Ja det är bara skräp. Du kommer aldrig tjäna ihop något betydande summa, kanske någon hundralapp för en veckas jobb. Dessa sidor kommer undan genom 5000 kryphål men är i det stora hela scams. 


    Det är ju så det känns. 
  • Anonym (Fattiglapp)
    Citronella skrev 2022-12-09 23:56:20 följande:

    Det finns seriösa enkäter men även med dem så blir det inte mer än 10 kronor/timme du skulle säkert tjäna mer på att leta burkar. Bor du i en större stad skulle jag satsa på provsmakningar och diskussioner på plats istället. 


    Tyvärr kan jag varken leta burkar eller vara med i paneldiskussion nuförtiden. Jag brukade vara med i diskussionsgrupper i sena tonåren, det var kul. 
  • Citronella
    Anonym (Fattiglapp) skrev 2022-12-10 00:02:18 följande:
    Tyvärr kan jag varken leta burkar eller vara med i paneldiskussion nuförtiden. Jag brukade vara med i diskussionsgrupper i sena tonåren, det var kul. 
    Kan du passa djur i ditt hem under helgerna? Många åker bort, du skulle kunna sätta ut en annons i en lokal Facebook grupp eller på Blocket. Jag tänker på enklare djur som hamster, kanin eller katt inte hund som man måste gå ut med. 
  • Anonym (Def)

    Jag är med i några enkätpaneler.

    Det blir ganska lite stålar i slutändan. Jag gissar att varje panel inbringar 300 kr per år.

    Jag gör det mest för att det är kul.

    Det händer ibland att man blir inbjuden till en online-diskussion som ger bättre betalt men det är aldrig några summor. Minns inte för det händer väldigt sällan. Men kanske en hundralapp då.

    Här är några enkätpaneler, vet inte hur man går med.
    https://asiktsgruppen.se/
    https://www.norstatpanel.com/sv

  • Anonym

    Jag har pysslat med det i ett par år, tar sällan ut pengarna.
    Så separerade jag sommaren 21 och då var det lägligt att ta ut de 4500 kronor jag tjänat ihop.

    Tog kanske ett år att få ihop.

  • Anonym (qqq)

    Jag har svarat på enkäter i över 15 år. Jag är med i 7-10 stycken. Det funkar visst, men det tar ju tid. Man får ut nån hundring här och där. Jag är inte så aktiv heller utan missar många enkäter men är man envis och verkligen gör dem så visst funkar det.
    Några är bättre än andra. Jag har fokuserat på såna där man kan få ut pengar, snarare än presenter eller saker. De flesta jag är med i betalar till mitt paypalkonto. 

    Nordstadt är bra - där får man relativt snabbt ihop så att man kan få ut det som kallas Superpresentkort  - du får som en kupong i mobilen och går att använda på väldig många butiker. Jag använder den till matshopping. De har andra alternativ om man inte vill ha sånt presentkort. 

    Jag är även med i något som heter orangepanel. En annan heter filmpanelen.
    Min favorit är nog shoppanel men där måste man vara på hugget för enkäterna tar snabbt slut. Det är den jag tycker att jag får ihop 100 kr snabbast på. 
    Alla dessa kan man ta ut pengar från. 

    Jag har nyligen testat en som var ny för mig som heter MyVoice. Har inte hunnit så mycket men det rasar in enkäter nästan varje dag så vill man, kan man vara aktiv där. 

    Din åsikt finns också, den har blivit sämre med vad man kan få.

    Det finns fler men det här är de som jag kan gå i god för och som jag själv använder. 

  • Anonym (Småa)

    Inget man tjänar stort på. Nån hundring här och där, så per år blir det inte över 1000 för mig. 

  • Frostman101

    Hej! Tänkte flika in lite i den här tråden, då jag inte sett någon ge seriösa svar än

    Många verkar inte tro att det går att tjäna pengar på Enkäter, det stämmer inte. Det går inte att tjäna en månadslön, men det blir definitivt pengar som räcker till småutgifter, betala av räkningar, ect. På en månad har jag tjänat runt 700 kr och det går säkert att tjäna mer beroende på hur mycket tid du lägger ned. Det finns "bluff företag" såklart. Det gäller att hitta rätt och göra ett konto på varje hemsida. Ju fler genomförda enkäter du gör per vecka, ju fler kommer du att få. Majoriteten har utbetalning via paypal eller presentkort, eller både och. På många sidor kan du få pengarna utbetalda redan vid 50 eller 100 intjänade kr.

    De som jag kan rekommendera och som är seriösa är

    Yougov:  account.yougov.com/se-sv/join
    Åsiktstorget: Asiktstorget.se
    M3 kundpandel:www.m3panel.se/refer-a-friend/step-1
    Triaba: Triaba.se
    Mobrog.com: mobrog.com/&i_invite=20618940-65d676a41e8c0&rkm=38
    Attapoll (laddas ned via Appstore eller Google Play)
    Swishpanelen (laddas ned via Appstore eller Google Play)

  • Anonym (Otur)

    Jag har försökt att bli medlem på m3panel och när jag får mejl från den när jag bytte e-post är: 
    Hi,


     


    Thank you for your email. 


     
    From time to time, a quality check is made of our panellists' accounts to ensure that honest, accurate answers are given and that panellists do not have multiple accounts in the panel. 


    Unfortunately, your account has been closed as we suspect that you have violated our terms and conditions. 


    You can read more about our terms and conditions here

  • Anonym (Def)
    Anonym (Gullviva) skrev 2024-04-24 07:29:03 följande:

    Tips på en bra sida En hemsida som heter perspetivo.  Där man får presentkort på huuray på 150 kr. På bara 1500 poäng. 


    Frågan är väl hur många undersökningar du behöver delta i för att få ihop 1500 poäng.
  • Anonym (Gullviva)
    Anonym (Def) skrev 2024-04-24 08:41:50 följande:
    Frågan är väl hur många undersökningar du behöver delta i för att få ihop 1500 poäng.
    Jag gissar på 30 undersökningar eller 10 stycken 
Svar på tråden Betalda enkäter, visst är det bara nys?