Kan man ha en för liten prostata?
Har svårt att tömma mig helt när jag kastar vatten. Men när jag gör nummer 2 samtidigt så går det bättre.
Inte alltid det lyckas ändå men när det väl gör det så är det bara i samband med nr 2?
Någon som vet?
Har svårt att tömma mig helt när jag kastar vatten. Men när jag gör nummer 2 samtidigt så går det bättre.
Inte alltid det lyckas ändå men när det väl gör det så är det bara i samband med nr 2?
Någon som vet?
Snarare förstorad prostata. Då klämmer det åt urinröret och det blir svårt att kissa. Att det går bra att kissa när du bajsar handlar ju om att du använder andra muskler och flera muskler som hjälper till att tömma blåsan.
Ta kontakt med sjukvården.
Håller med fjärilen. Svårt att tömma helt och svagare stråle tyder på godartad prostataförstoring. Att du anser det är lättar k a n bero på att du sitter ner när du gör båda.
Hur Vet du att du har urin kvar i blåsan? Brukar bara upptäckas med scan. Ta kontakt med vården.
Håller med fjärilen. Svårt att tömma helt och svagare stråle tyder på godartad prostataförstoring. Att du anser det är lättar k a n bero på att du sitter ner när du gör båda.
Hur Vet du att du har urin kvar i blåsan? Brukar bara upptäckas med scan. Ta kontakt med vården.
Men jag misstänker att jag inte har en för stor prostata.
Dels har man kollat med kamera i urinröret och de såg inget som såg konstigt ut. (jag jag vet att prostatan inte sitter varken inne i röret eller blåsan) Men tydligen kan dom ju se om blåsan blir påverkad av prostatan ändå.
O egentligen så är inte felet där... Men ingen lyssnar på mig. Syftar inte på er här i råden utan inom sjukvården.
Men då man endast hela tiden pratar om en förstorad prostata och det inte verkar vara det som är problemet så skrev jag denna tråden ifall man kan ha en för liten prostata helt enkelt?
Jag har inte någon svag stråle till 95%av det jag tömmer.
Såhär är det, det fastnar egentligen på vägen i urinröret.
Har nog skrivit en tråd tidigare om detta. Men tar det igen;
Händelseförloppet var att jag var på fest o alla skulle ut vidare. Jag stod o skulle tömma mig då och tyckte att det tog för långt ti då alla hade hunnit ut utanför dörren redan, så jag tog i hårt för att tömma mig så snabbt som möjligt.
O då sprack urinröret och jag fick då urin (trots att alla säger att det är omöjligt så hände faktiskt dettas) Jag fick alltså urin i toppen av penisen och fick t om en vätskebubbla under förhuden. Det blev som en påse med vatten inuti halva penisen.
Jag kunde trycka tillbaka det mesta av vätskan med fingrarna o sen var det inte mer med det. förutom att jag nu inte får ut allt helt. Man går några kliv efter toan o måste springa tillbaka och torka flera droppar som är på väg ut.
Jag var ung o tyckte det var pinsamt att vända mig till vården och gjorde inte det försen 1 år senare. Då man alltså gick in och tittade med kameran. Man kunde då inte se någonting, men jag känner precis vart felet sitter.
O jag får "pumpa" ut urinet genom att trycka bakom pungen.
Den sexuella biten fungerar utan problem. Jag kan bara inte tömma mig helt. Får stå o krysta länge emellanåt.
Vad tänker ni om detta?
Återigen så såg man inget fel via urin o blåsan.
Men ja, jag kan ändå hålla med er till viss del, för det känns emellanåt som att jag har någon förträngning även ifrån blåsan, att allt inte släpps ut. Men det kanske är för att jag står o spänner mig o kämpar så jag inte blir tillräckligt avslappnad?
Men kämpar jag inte alls så blir det ganska mycket kvar som läcker ut efter några meter o jag kan få ont upp ända till naveln.
Om ditt urinrör har sprukit (vilket jag tvivlar på) varför sökte du inte vård direkt då?
Det ligger mycket mer bakom här än vad som angetts i trådstarten. Du behöver uppsöka vården. En urolog för undersökning av hela området.
Om ditt urinrör har sprukit (vilket jag tvivlar på) varför sökte du inte vård direkt då?
Det är precis det här jag menar.
Varför misstror du mig ? Jag har skrivit precis exakt hur det hela gick till. Och jag har även skrivit varför jag inte uppsökte vård. Jag har även skrivit vad som skett när jag väl har uppsökt vård.
Så varför misstror du mig ??
Sånt här gör en bara så less ärligt talat!
Det ligger mycket mer bakom här än vad som angetts i trådstarten. Du behöver uppsöka vården. En urolog för undersökning av hela området.
Ja. Jag är på gång med detta ännu en gång. Jag kan aldrig umgås o ta en öl eller någonting för är rädd för att det ska lukta efteråt.
Men vad är det för ide när man ändå blir misstrodd och de ändå inte finner någonting? Se bara Ssk svar här ovan. Det blir ju bara förnedring till ingen nytta överhuvudtaget!