• Anonym (Anonym A)

Varför har han kvar henne?

Jag har dejtat en kille ett tag nu, och jag tycker allt känns bra. Förutom en sak jag tänkt på. Innan vi träffades hade han en del kontakt med en tjej via snapchat, som han snackat mycket med. Och hon brukade skicka sexiga bilder till honom. Grejen är att han fortfarande har kvar henne på snapchat. Dom har ingen kontakt men ändå, dom har ju flirtat tidigare och hållit på, så varför ha kvar henne? Varför tar han inte bort henne? Har inte sagt något till honom, men har själv tänkt på detta. Jag vet inte om det är jag som tänker konstigt, men om jag träffar någon så brukar jag alltid ta bort personer från snapchat och sociala medier som jag tidigare har flirtat med och haft mycket kontakt med. För jag vill ju visa killen att jag är seriös och menar allvar. 

• Svar på tråden Varför har han kvar henne?
  • Anonym (-)

Jag kan bara svara för mig själv, men för mig är det så att jag tar bara bort någon om jag är i en seriös relation där jag känner att det finns potential att hålla en längre tid. Då ska vi ha varit tillsammans ett tag också, inte bara några månader. Jag vill se att det håller. Annars riskerar jag ju att bränna alla broar med andra personer, och det är ju onödigt om den nya relationen inte visar sig bli långvarig. 

Nu vet ju inte jag hur han tänker, men jag skulle tro att han kanske tänker i liknande banor. Eller så har han inte tänkt på detta överhuvudtaget. Alla ser det inte som en stor grej att man har kvar tidigare flörter på sociala medier. Det finns de som har kvar ex, gamla ligg och knullkompisar. 

• Anonym (Inte du)

För att alla inte fungerar som du? För att ni bara dejtar? Jag skulle aldrig ta bort någon om jag bara dejtar.

• Fjäril kär

Jag sorterar inte bort flirtar och kontakter av sexuell karaktär så länge jag bara dejtar. Däremot talar jag om för dom att jag dejtar och får se vart det leder till och att kontakten oss emellan får tillfälligt vara enbart vänskaplig.

Sen om dejten blir ett förhållande så förmedlar jag det vidare och dessa kontakter enbart är vänner. Jag ser dessutom till att hålla det. Vettiga människor fattar gränser och har inga problem med att hålla dom.

• Anonym (Jag)

Den dagen det ev. tar slut mellan er kan han gå tillbaka till att flörta med henne. Samma om han blir uttråkad i relationen eller behöver en egoboost så kan han skriva till henne och få den kicken. Jag måste med livets erfarenhet säga att jag inte skulle diskutera en sådan sak utan bara lämna honom. Jag vill inte ha en man som inte förstår det här på egen hand, att man "gör sig av" med tidigare ragg, ligg, flörtar osv när man är i en relation.

• Anonym (''')

Jag kan tycka man tar bort sånt men jag har förstått att alla inte är likadana. Är ni seriösa och verkligen uttalat det så ja, då tycker jag man avlägsnar gamla flirtar KK:s osv. Har ni inte hunnit dit i relationen så ta det lilla lugna. Säger du något nu och han tycker att ni "bara dejtar" så är risken att han tycker du är kontrollerande, och kanske inte vill fortsätta med dig. 

Om han är en person som inte använder sina sociala medier så mycket, så behöver det inte betyda något. 

• Anonym (J)

För att ha kvar henne att gå tillbaka till den dagen (bokstavligen samma dag) det tar slut mellan er.

• Anonym (tänkerem)

jag tönkery nog olika. är lite gammal (36)
    för
    snap ,
    men på ig har jag massor av olika tindermatch osv. Vatför
    skulle jag ta bort
    dom? har inget otalt med dom? och vi skriver inte till varandra. När jag tröffade
    min sambo på tinder snart 2 år sedan fick jag  be han ta bort tinder. Han vat lite tveksam först? Men han gjorde det,
    och antar att flera av hans ig och fb vänner e gamla flings. Skit samma, sålänge han int smuts chattar med dom? 
    Så släpp det. Sålänge dom
    inte har pågående kontakt?

• Anonym (Jag)
    Anonym (tänkerem) skrev 2022-12-11 13:26:34 följande:

jag tönkery nog olika. är lite gammal (36)
    för
    snap ,
    men på ig har jag massor av olika tindermatch osv. Vatför
    skulle jag ta bort
    dom? har inget otalt med dom? och vi skriver inte till varandra. När jag tröffade
    min sambo på tinder snart 2 år sedan fick jag  be han ta bort tinder. Han vat lite tveksam först? Men han gjorde det,
    och antar att flera av hans ig och fb vänner e gamla flings. Skit samma, sålänge han int smuts chattar med dom? 
    Så släpp det. Sålänge dom
    inte har pågående kontakt?

Varför ha reserver i bakfickan?
  • Anonym (tänkerem)
    Anonym (Jag) skrev 2022-12-11 13:32:18 följande:
    Varför ha reserver i bakfickan?
    absolut inga reserver.
    Men der var trevliga killar, vissa stöter jag på ibland på gymmet osv. Brukar snacka en stund
    där. Är också god vän med
    min x man osv. Varför blockera allt som hör till förflutna?
    finns ingen orsak för svartsjuka.
    Men joo- om min nuvarande hade hagt intensiv kontakt med nån just innan vi träffades- och fortsatt med det när
    vi blev ett par- inte ok: Men bryr
    mig inte alls om han har nån x flamma
    på ig. Tänker ej själv på vem jag har på min vänlista.
    ibland dyker det upp nåt inlägg av nån hammal dejt. Skit samma liksom. 
Svar på tråden Varför har han kvar henne?