• Nathal­1e
    Sun 11 Dec 2022 11:21
    1695 visningar
    5 svar
    5
    1695

    Ägglossning efter planerat missfall, försenad mens men negativt gravtest.

    Vill se om någon annan varit med om liknande där jag kan finns lite tröst! 


    Blödde klart den 12 november efter missfallsbehandlingen. Var på ultraljud den 17 och läkaren informerade att jag antagligen skulle ha ägglossning den helgen, vilket jag hade enligt test också. 


     


    Jag har regelbunden mens 28-30 dagar och kroppen går som en klocka men inte nu. 


     


    Var på ultraljud u fredags och läkarn säger att det inte är en tillstymmelse till mens och att läkarn ser slemhinnan som alltid är innan mens eller graviditet. Gjorde ett graviditetstest där som var negativt (gjorde det runt lunch och kissade när jag kom dit så frågan är om det var mestadels vatten när graviditetstestet gjordes..). 


     


    Jag har ingen känsla av mensvärk som jag alltid har en vecka innan. Enda känslan jag har är växtvärk i nedre delen av magen, konstiga flytningar som vid ägglossning och kissnödig konstant. 


     


     


    Blir tokig för är jag inte gravid vill jag bara få den där irriterade mensen. 


     


  • Svar på tråden Ägglossning efter planerat missfall, försenad mens men negativt gravtest.
  • Sun 11 Dec 2022 16:56
    #1

    Han såg en äggblåsa alltså? Hur stor var den då? När fick du positivt äl-test? Rent krasst är det ju så att har man haft äl och inte blivit gravid så får man mens när man ska. Om du hade haft äl den 20 november och inte blivit gravid hade du fått mens den 4:e- om du har 14 dagars lutealfas. Om du hade haft äl den 20:e och blivit gravid hade gravtestet den 8:e varit positivt. Så ingen äl eller senare äl än du trodde är frågan...? 

  • Nathal­1e
    Mon 12 Dec 2022 09:19
    #2

    Precis, läkaren såg att de va ca 17 mm på torsdagen. På fredag morgon hade jag positivt ägglosaningstest och nu har det gått 35 dagar sen min första mensdag vid missfallsbehandlingen. Ingen mens i sikte och inga symtom. Denna ständiga ovisshet gör en ju galen. Vill ju bara få ett positivt besked eller att mensen kommer så jag kan gå vidare!

  • Mon 12 Dec 2022 21:02
    #3

    Hmm... Äl-test kan ju visa positivt 2 dagar före äl, men då blir det ändå äl på måndagen och samma slutsatser. Jag förstår att du vill veta. Får du vare sig mens eller plus denna veckan får du ta hcg-prov för ett säkert besked.

  • Nathal­1e
    Mon 12 Dec 2022 22:30
    #4

    Ja jag tänker att jag på fredag, om test visar negativt, får prata med läkare. Blir som sagt galen av all denna ständiga väntan. Tack för att du svarar på min tråd Hjärta

  • Tue 13 Dec 2022 13:26
    #5
    Nathal1e skrev 2022-12-12 22:30:01 följande:
    Ja jag tänker att jag på fredag, om test visar negativt, får prata med läkare. Blir som sagt galen av all denna ständiga väntan. Tack för att du svarar på min tråd Hjärta
    Jag har ju tyvärr inga råd, bara spekulerar. Väntan och konstigheter har jag dock upplevt min beskärda del av så den fattar jag.
Svar på tråden Ägglossning efter planerat missfall, försenad mens men negativt gravtest.