• Upptaget

    Hur många gånger har ni haft covid?

    Åkt på min tredje omgång nu.
    Hur j*kla många gånger kan man få det egentligen?

  • Svar på tråden Hur många gånger har ni haft covid?
  • Anonym (ååå)

    En gång, i januari 22- så det var lindrigt. Det hade väl börjat tunna ur då med smittan och många var vaccinerade (även jag),  så jag blev inte speciellt sjuk. 

  • Anonym (K)

    Det finns mig veterligen ingen övre gräns för hur många gånger man kan få det. Vaccinerar du dig minskar risken för svår Covid kraftigt men det skyddar inte mot att du kan blir lindrigt sjuk.

  • Anonym (gg)

    3 gånger har jag haft det. En gång blev jag riktigt sjuk (andra gången jag hade det)

    Är vaccinerad. Jobbar inom vården.

  • Anonym (hur)
    Upptaget skrev 2022-12-12 16:07:14 följande:
    Hur många gånger har ni haft covid?

    Åkt på min tredje omgång nu.
    Hur j*kla många gånger kan man få det egentligen?


    Hur många gånger kan man få magsjuka, förkylning och andra virusinfektioner? Svaret är givetvis: hur många gånger som helst. Men är du vaccinerad så är risken låg att det blir en allvarlig infektion som kräver sjukhusvård eller tom leder till döden. 
  • Upptaget
    Anonym (K) skrev 2022-12-12 16:15:54 följande:

    Det finns mig veterligen ingen övre gräns för hur många gånger man kan få det. Vaccinerar du dig minskar risken för svår Covid kraftigt men det skyddar inte mot att du kan blir lindrigt sjuk.


    Tog 2 sprutor. Sen kom första infektionen 4 mån efter, okt -21. Hade bra skydd då. Men fick trots det ny infektion juli -22. Och hade även då höga halter antikroppar. Sen en tredje omgång nu. Men kanske kan ta 3 dosen ändå? 
  • Anonym (J)
    Anonym (K) skrev 2022-12-12 16:15:54 följande:

    Det finns mig veterligen ingen övre gräns för hur många gånger man kan få det. Vaccinerar du dig minskar risken för svår Covid kraftigt men det skyddar inte mot att du kan blir lindrigt sjuk.


    Tungan ute
    Anonym (hur) skrev 2022-12-12 16:25:25 följande:
    Hur många gånger kan man få magsjuka, förkylning och andra virusinfektioner? Svaret är givetvis: hur många gånger som helst. Men är du vaccinerad så är risken låg att det blir en allvarlig infektion som kräver sjukhusvård eller tom leder till döden. 
    ? betald sammarbete med Pfizer ? 
  • Upptaget
    Anonym (gg) skrev 2022-12-12 16:23:39 följande:

    3 gånger har jag haft det. En gång blev jag riktigt sjuk (andra gången jag hade det)

    Är vaccinerad. Jobbar inom vården.


    Hur många doser? När hade du infektionerna?
  • Anonym (P)

    Tre infektioner, fem sprutor. Tjoho. Men jag har nedsatt immunförsvar och därmed sämre vaccinationssvar.

  • Upptaget
    Anonym (hur) skrev 2022-12-12 16:25:25 följande:
    Hur många gånger kan man få magsjuka, förkylning och andra virusinfektioner? Svaret är givetvis: hur många gånger som helst. Men är du vaccinerad så är risken låg att det blir en allvarlig infektion som kräver sjukhusvård eller tom leder till döden. 
    Men alla vet ju nu att man kan bli smittad trots vaccin. Läst att det är farligt desto fler infektioner man får, på långsikt. Så är ju lite trist att man då kan få det hur många gånger som helst trots vaccin.
Svar på tråden Hur många gånger har ni haft covid?