• Anonym3rrjrjsfs

    Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!

    Hej, vem skulle ni välja Pojkvän eller bästa vän.
    Nu menar jag inte nån bekant eller så utan bästa vän. 

    Har ni lämnat era vänner för en pojkvän och ångrar du det eller ej?

  • Svar på tråden Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!
  • Anonym (Why)

    Innan jag svarar så undrar jag, varför ska man lämna vänner för att man har pojkvän? Vad menar du exakt med din fråga?

  • Anonym (?)
    Anonym3rrjrjsfs skrev 2022-12-13 11:19:47 följande:
    Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!

    Hej, vem skulle ni välja Pojkvän eller bästa vän.
    Nu menar jag inte nån bekant eller så utan bästa vän. 

    Har ni lämnat era vänner för en pojkvän och ångrar du det eller ej?


    Varför behöver du välja?
  • Anonym3rrjrjsfs
    Anonym (Why) skrev 2022-12-13 11:25:55 följande:

    Innan jag svarar så undrar jag, varför ska man lämna vänner för att man har pojkvän? Vad menar du exakt med din fråga?


    Hej, Många i min ålder (19) väljer ofta bort vänner helt när dem blivit kär i en kille och därför inte hör av sig till sina vänner alls 

    Därför undrar jag om ni hade valt en kille som ni är super kära i eller en vän som alltid funnits där. 

    Och om någon gjort detta valet hur blev det i efterhand
  • Anonym3rrjrjsfs
    Anonym (?) skrev 2022-12-13 11:28:04 följande:
    Varför behöver du välja?
    Hej,
    Menar bara att många väljer bort vänner efter dem blivit kära och därför undrar jag nog mest om någon här valt bort sin bästa vän för en partner och hur blev det i efterhand
  • Anonym (Cilla)

    Jag valde vänner framför min pojkvän som jag hade i tjugoårsåldern några gånger när jag behövde välja, men då handlade det om att gå på middag med vänner eller vara hemma med pojkvännen. Jag tror inte att han led så mycket. Men det var för att jag inte hade riktiga vänner som ung och var så glad över att ha så jag valde den.

    Sedan, tragiskt nog, visade det sig att mina vänner inte var riktiga vänner när det tog slut med pojkvännen. Flera. var inte där som stöd. Några av dem till och med umgicks med honom efteråt. Men inte alla. Det fanns de som var kvar länge, tills andra saker drev oss isär. 

    Till en ung person skulle jag ge rådet att hitta en partner som är som en vän om du inte redan har äkta vänner. Ungdomsvänner är ofta flyktiga bekanta som väljer bort dig när de fått andra mål i livet. Och om ditt mål är familj, vänta inte, utan skapa en så fort du har träffat en fin partner. 

  • Anonym (Det går över.)

    Min erfarenhet är att vänskap brukar tåla att gå på sparlåga under förälskelsefasen av en ny relation. Efter ett par månader hittar man tillbaka till varandra igen.

  • Anonym3rrjrjsfs
    Anonym (Det går över.) skrev 2022-12-13 11:46:44 följande:

    Min erfarenhet är att vänskap brukar tåla att gå på sparlåga under förälskelsefasen av en ny relation. Efter ett par månader hittar man tillbaka till varandra igen.


    Det kan ju ske såklart men det är inte alltid självklart att den svikna vännen finns kvar längre
  • Anonym (Cilla)
    Anonym3rrjrjsfs skrev 2022-12-13 11:50:59 följande:
    Det kan ju ske såklart men det är inte alltid självklart att den svikna vännen finns kvar längre
    Det beror ju på. Jag bet ihop under många år men en dag var det över. Ingen av mina vänner förstod varför jag inte ville mer. Men om de hade lyssnat, då hade jag funnits kvar. Det är mitt råd till den som försummat någon. Lyssna, så får du kanske behålla din vän.
  • Anonym (L)

    Skulle ALDRIG lämna min bästa vän för en kille/tjej! Hon har alltid ställt upp för mig i alla lägen även om jag gjort dumma val, vi berättar allt för varandra och jag skulle inte klara mig hälften så bra som jag gör i livet om det inte vore för henne. Finns inte på världskartan att jag skulle dumpa min bästa vän. Däremot skulle jag genast dumpa en partner som tyckte att jag skulle lämna mina vänner... STOR varningsflagg på det.

  • Anonym (?)
    Anonym3rrjrjsfs skrev 2022-12-13 11:31:58 följande:
    Hej,
    Menar bara att många väljer bort vänner efter dem blivit kära och därför undrar jag nog mest om någon här valt bort sin bästa vän för en partner och hur blev det i efterhand
    Fjortisnivå!

    Självklart blir det mindre tid med vänner om man skaffar partner men det är inte samma sak som att välja bort. Dels lär vänner för eller senare skaffa någon partner och dels spenderar man inte all tid med sin partner. Det finns tid över för vänner och annat
Svar på tråden Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!