• Tue 13 Dec 2022 13:49
    3394 visningar
    2 svar
    2
    3394

    Stora bröst efter en abort

    Jag fick i lördags åka in till gynakuten med ambulans efter att jag höll på att förblöda av medicinsk abort tillföljd av ett MA (mitt tips efter detta är att vägra göra en hemmabort). Jag fick då akut skrapas samt fick diverse dropp och flera påsar blod. Nu till frågan, såhär ett dygn efter hemkomst så har mina bröst blivit ENORMA dom har gått upp minst en cupstorlek på en natt och är större än dom någonsin varit, har heller knappt blött någonting, nån liten droppe vid toalettbesök. Jag ringde gunakuten och frågade om detta är normalt men bm kunde ej svara på det.. hittade en annan tråd här som beskrev mitt problem men postaren var anonym och den las upp för snart fyra år sen. Vill bara att allt det här ska vara över, börjar bli rätt mätt på bajsmackor vid det här laget.

  • Svar på tråden Stora bröst efter en abort
  • Tue 13 Dec 2022 14:16
    #1

    Glömde nämna att jag gått till vecka 11 men att embryot dött i vecka 6

  • Tue 13 Dec 2022 14:19
    #2

    Nu vet jag inte hur det är med hormonnivåerna efter en MA, men om man tänker sig att hormonerna inte helt har gått ur kroppen kan ju brösten reagera som om man vore gravid tills dess att kroppen mår som vanligt igen. 

    Jag hoppas du mår bättre snart! 

Svar på tråden Stora bröst efter en abort