• Tue 13 Dec 2022 18:06
    1475 visningar
    7 svar
    7
    1475

    Köldallergi

    Hej! 


    Jag tänkte bara fråga om det är någon som lider av köldallergi och vad ni får för symptom? Förutom de vanliga symptomen man ska ha så har jag även darrningar i kroppen Och nerver som bråkar. Är det någon mer som har likadan erfarenhet? 

  • Svar på tråden Köldallergi
  • Tue 13 Dec 2022 18:09
    #1

    Får vansinnigt ont i händerna och efter en stund inne fruktansvärd klåda och svullnad.

  • Tue 13 Dec 2022 18:40
    #2
    Jag är bara jag skrev 2022-12-13 18:09:24 följande:

    Får vansinnigt ont i händerna och efter en stund inne fruktansvärd klåda och svullnad.


    Ah detsamma! Det är verkligen fruktansvärt. Men jag har börjat få ont i mina leder och stickningar i kroppen samt muskelryckningar. Vet inte om det har med saken att göra ens dock. Har tagit massa test som inte visat något.
  • Tue 13 Dec 2022 18:43
    #3
    Jag är bara jag skrev 2022-12-13 18:09:24 följande:
    Får vansinnigt ont i händerna och efter en stund inne fruktansvärd klåda och svullnad.
    Den typen av köldallergi hade jag som ung. Lyckligtvis gick det över av sig självt.
  • Anonym (Jag)
    Tue 13 Dec 2022 18:44
    #4

    Först känns det liksom konstigt i huden, stelt eller så typ (det är vad som känns när jag är ute), man känner så klart kylan också. När jag sedan kommer in så kliar huden, man ser att den är röd och jag kan får nässelutslag, alltså det ser ut som efter brännässlor. Sedan ska man ju inte klia för man skadar huden utan det ska värmas långsamt.

    Utslagen kommer runt handleder och fotleder men kanske främst på låren.

  • Anonym (Kliar­)
    Tue 13 Dec 2022 20:30
    #5

    Nässelutslag främst på armar och ben,som kliar något så kopiöst... Tycker bara min köldallergi blir värre och värre. Ska nog ta allergitablett imorgon så jag kan gå till och från jobbet.

  • Anonym (aller­giker deluxe­)
    Tue 13 Dec 2022 21:02
    #6

    Mina lår höll på att brinna upp den enda gång det hände mig.

    Stod ute i -10 och tåget kom inte så stod där i 20 minuter, sen började benen brinna och skaka och jag ringde min man i panik, han hämtade mig och det tog en halvtimma innan det la sig. Var helt knallröd på hela låren och en bit neråt och det stacks och kliade och brände helt galet.

    Annars reagerar jag oftare på värme.

  • Tue 13 Dec 2022 21:37
    #7
    Tecum skrev 2022-12-13 18:43:13 följande:
    Den typen av köldallergi hade jag som ung. Lyckligtvis gick det över av sig självt.
    Mina besvär har snarare kommit med ökande ålder.
Svar på tråden Köldallergi