Hur många dagar kan man äta Alvedon?
Har haft spänningshuvudvärk i 3 dagar nu och tagit 2 Alvedon per dag dessa dagar. Tar sällan värktabletter annars så är inte så insatt, men är det farligt att äta flera dagar i sträck?
Har haft spänningshuvudvärk i 3 dagar nu och tagit 2 Alvedon per dag dessa dagar. Tar sällan värktabletter annars så är inte så insatt, men är det farligt att äta flera dagar i sträck?
Ta 2 alvedon och en Ipren samtidigt. 1-4 veckor lär inte vara några problem, har jag gjort många ggr på recept
Väldigt många äter alvedon som en stående tablett varje dag år ut och år in. Det viktigaste är att dagsdosen inte överskrids eller att det blir för tätt.
Ta 2 alvedon och en Ipren samtidigt. 1-4 veckor lär inte vara några problem, har jag gjort många ggr på recept
Du kan äta alvedon under än betydligt längre tid än 5 dagar utan att det är någon fara, speciellt om du bara äter två tabletter/dag.
Rekommendationen om att bara äta några dagar är nog mest för att man inte ska dölja farliga tillstånd med värktabletter utan gå och bli kollad om smärtan inte ger med sig - vet man att smärtan beror på någonting ofarligt som inte kräver annan behandling så är det helt ok att ta en låg dos alvedon under en längre tid.
Lite försiktigare ska man vara med andra receptfria värktabletter som till exempel kan göra att man lättare blöder.
På recept ja. Varför fick du receptet då tror du. För en läkare har koll på det.
Ts, läs vad det står på paketet. Behöver du ta dem länge så kontakta en läkare. Gå aldrig efter vad folk säger på nätet.
Läs på bipacksedeln och ring 1177 om du känner dig osäker.
Vet att du inte frågade om det, men när jag har sån där ihållande spänningshuvudvärk brukar jag dels äta värktabletter (eftersom värken gör att jag spänner mig ännu mer) dels styrketräna och massera axlar och nacke. Träning är det som brukar hjälpa mig bäst.
Förlåt om jag säger självklarheter! Hoppas att du snart mår bättre!
Läs på bipacksedeln och ring 1177 om du känner dig osäker.
Vet att du inte frågade om det, men när jag har sån där ihållande spänningshuvudvärk brukar jag dels äta värktabletter (eftersom värken gör att jag spänner mig ännu mer) dels styrketräna och massera axlar och nacke. Träning är det som brukar hjälpa mig bäst.
Förlåt om jag säger självklarheter! Hoppas att du snart mår bättre!