• Anonym (Likluktarn)

Luktar lik i munnen efter förkylning

Hej! 

Jag behöver tips och ideer kring vad jag kan göra för att minska mitt problem: jag luktar lik i munnen efter en rejäl förkylning/infektion jag hade i helgen. Var sängliggande i två dagar med feber, ont i leder, ont i halsen och allmänna influensa symptom. 

Efter det började jag lukta lik i munnen, alltså det är så illa att odören fyller ett helt rum och min sambo reagerar, utöver att jag själv också känner av det alltså. Det luktar så illa. 

Det jag gjorde hittills är att rengöra halsmandelvecken (där fick jag ut två såna äckliga tonsillstenar, så de är eliminerade.) Jag har rengjort munnen noggrannt med plackers, tandtråd och den vanliga tandborstningen.

Men lukten verkar komma ifrån halsen, jag är fortfarande lite snorig/förkyld och svullen i framför allt ena halsmandeln. 

Vad finns det för husmorsknep? Eller ska jag söka vårdcentral illa kvickt? Det känns dumt att ta upp deras tid för "dålig andedräkt" även om det gör att jag i dagsläget inte kan arbeta (jag jobbar med samtal så det funkar inte så länge den här odören är vad som fyller hela mitt kontor).

• Svar på tråden Luktar lik i munnen efter förkylning
  • Anonym (nasisus)

Kan det vara så att du ätit något halvrutten som du hittat?

• Anonym (Likluktarn)
    Anonym (nasisus) skrev 2022-12-14 10:36:15 följande:

Kan det vara så att du ätit något halvrutten som du hittat?

Tänk om det ändå vore så enkelt! 
  • LFF

Låter som att du fortfarande har en infektion i halsen, alternativt att det är bihålorna som spökar och det är därifrån lukten kommer. Skulle gå till läkaren för att kolla upp det hela ordentligt.

• Anonym (Likluktarn)
    LFF skrev 2022-12-14 11:24:50 följande:

Låter som att du fortfarande har en infektion i halsen, alternativt att det är bihålorna som spökar och det är därifrån lukten kommer. Skulle gå till läkaren för att kolla upp det hela ordentligt.

Tack för svar! Ja jag börjar tro att det är något sånt, tyvärr var telefonkön till vårdcentralen stängd för dagen men får försöka ringa imorn igen. Dricker mycket vatten och försöker ge kroppen de bästa förutsättningarna mot infektionen så länge.
  • Anonym (Likluktarn)

Ingen som har några fler tips eller annat jag inte tänkt på?

Svar på tråden Luktar lik i munnen efter förkylning