PTSD av otrohet?
Ja, kan man få det?
Vilka allvarliga psykiska åkomma man kan drabbas av på grund av en otrohet?
Ja, kan man få det?
Ja, kan man få det?
Min partner som traumatiserade mig skulle avsluta snyggt. Efter att ha hotat mig, förminskat mig och andra värre saker så skulle det pratas om att vi hade haft våra fina stunder men att det inte fungerat. Det här sättet att låtsas som om allt som hänt varit helt i sin ordning då vi haft våra fina stunder bidrog till förvirringen. Jag lever med denna traumatisering.
Men den hade nog kunnat undvikas. Han introducerade till exempel en av sina andra sexuella kontakter och berättade om att han och hon träffades på jobbet. Han berättade samtidigt att hon tog initiativet till deras sexuella möten då hon levde i en öppen relation. Jag vet inte om jag skulle ha uppfattat det som en hint om vad som komma skulle? Betydligt bättre hade det varit om han berättat från början att han föredrog öppna förhållanden.
Min erfarenhet av öppna förhållanden är att de som ingår dem fungerar ungefär som otrogna. De har inte så mycket behov av emotionell närhet utan föredrar sexuell variation. De brukar vara ensamvargar som kan dra sig undan från dig i långa perioder då de hellre träffar någon annan.