• Anonym (?)

Kan en person få fram ens IP-adress på mobilen om man skickar SMS till denne?

Kan en person få fram ens IP-adress på mobilen om man skickar SMS till denne? 

• Svar på tråden Kan en person få fram ens IP-adress på mobilen om man skickar SMS till denne?
  • Anonym (Olika tekniker)

SMS och IP-adress har inget med varandra att göra. Två olika tekniker så nej din IP-adress framkommer inte vid ett SMS. 

• Anonym (?)
    Anonym (Olika tekniker) skrev 2022-12-15 09:29:34 följande:

SMS och IP-adress har inget med varandra att göra. Två olika tekniker så nej din IP-adress framkommer inte vid ett SMS. 

Kan en person som får ett sms på något sätt spåra mig via mobilen? jag har nämligen varit med om något skumt. En person som liknar en person, som inte ens bor i min stad, har varit i min närhet helt plötsligt. Minst 2-3 gånger. Osäker på om det är den stalker jag tänker på.Väldig likt och stirrar på mig me ett sliskigt leende på ett onormalt sätt.
  • Anonym (Olika tekniker)

Det är inte enkelt att spåra dig via mobilen, om personen inte har installerat något på din telefon eller har tillgång till hitta min telefon eller liknande. Om personen du tänker på har haft tillgång till din mobil fysiskt kan det vara tänkbart men om personen inte haft det är det väldigt osannolikt. 

• Anonym (?)
    Anonym (Olika tekniker) skrev 2022-12-15 10:43:16 följande:

Det är inte enkelt att spåra dig via mobilen, om personen inte har installerat något på din telefon eller har tillgång till hitta min telefon eller liknande. Om personen du tänker på har haft tillgång till din mobil fysiskt kan det vara tänkbart men om personen inte haft det är det väldigt osannolikt. 

finns det andra sätt för stalkern att spåra mig utan fyisk tillgång till min mobil?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (?) skrev 2022-12-15 10:09:46 följande:
    Kan en person som får ett sms på något sätt spåra mig via mobilen? jag har nämligen varit med om något skumt. En person som liknar en person, som inte ens bor i min stad, har varit i min närhet helt plötsligt. Minst 2-3 gånger. Osäker på om det är den stalker jag tänker på.Väldig likt och stirrar på mig me ett sliskigt leende på ett onormalt sätt.
    Nej. Det är en slump, om du inte har berättat vilken stad du bor i eller liknande. Om hen vet hela ditt namn så kan det ibland räcka för att få reda på väldigt mycket information via söksidor på nätet.
    Anonym (?) skrev 2022-12-15 11:08:32 följande:
    finns det andra sätt för stalkern att spåra mig utan fyisk tillgång till min mobil?
    Nej.

• Anonym (PI)
    Ja, man kan hyra en privatdetektiv att skugga dig.
  • Anonym (guru)
    Anonym (Suck) skrev 2022-12-15 11:23:45 följande:
    Nej. Det är en slump, om du inte har berättat vilken stad du bor i eller liknande. Om hen vet hela ditt namn så kan det ibland räcka för att få reda på väldigt mycket information via söksidor på nätet.
    Nej.

Nåja, det är väl inte helt sant.

Har man Iphone så kan den som har ditt Apple-konto spåra dig via Find my Phone
    Har man Androidtelefon så kan man via Googlekontot göra likadant.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (guru) skrev 2022-12-15 11:31:45 följande:
    Nåja, det är väl inte helt sant.

Har man Iphone så kan den som har ditt Apple-konto spåra dig via Find my Phone
    Har man Androidtelefon så kan man via Googlekontot göra likadant.
    Denna lilla detalj dock..... Inte troligt att en nästan främmande person har tillgång till ts konton när de bara har skickat sms till varandra.
  • Anonym (?)
    Anonym (Suck) skrev 2022-12-15 11:45:39 följande:
    Denna lilla detalj dock..... Inte troligt att en nästan främmande person har tillgång till ts konton när de bara har skickat sms till varandra.
    Jag har inte skrivit att det bara handlat om sms. Personen har dock inte tillgång till mobilen, mail osv.
Svar på tråden Kan en person få fram ens IP-adress på mobilen om man skickar SMS till denne?