• Veronicaaa

    Obehag/kissnödig gravid v14

    Hej på er!


    Jag är gravid i vecka 14 och har sedan en vecka haft ett markant ökat behov av att gå på toa. Känslan av "kissnödighet" sitter i magen/blåsan och när jag har kissat känner jag mig kissnödig snabbt igen. Jag lämnade urinprov i måndags som inte visade någon infektion. Nu tycker jag att urinet luktar starkt och obehaget blir nästan bara mer och mer påtagligt. Det svider dock ingenting när jag kissar.. Undrar om någon har haft samma? Beror det på bebisen eller vad kan det handla om? Det gör en galen Obestämd

  • Svar på tråden Obehag/kissnödig gravid v14
  • Juleslee

    Det är normalt, så är det för mig också. Kissar konstant. Är gravid v. 13. Så du behöver nog inte oroa dig. 

  • Veronicaaa
    Juleslee skrev 2022-12-16 14:43:57 följande:

    Det är normalt, så är det för mig också. Kissar konstant. Är gravid v. 13. Så du behöver nog inte oroa dig. 


    Känns det obehagligt efter du har kissat? Typ kring blåsan? :/ 
  • InaNorlin
    Veronicaaa skrev 2022-12-16 14:56:38 följande:
    Känns det obehagligt efter du har kissat? Typ kring blåsan? :/ 
    Jag hade de så för 1.5 v sen ca, försvann efter ett par dagar. Jag fick ont när jag kissat klart, inte alls under tiden jag kissade utan när blåsan var tömd. Snabbodling visade inget, inte heller efter labb-undersökning. Barnmorskan trodde mer på att de är livmodern som trycker på blåsan vid tömning, därav obehaget 🙂
  • Veronicaaa
    InaNorlin skrev 2022-12-16 15:30:35 följande:
    Jag hade de så för 1.5 v sen ca, försvann efter ett par dagar. Jag fick ont när jag kissat klart, inte alls under tiden jag kissade utan när blåsan var tömd. Snabbodling visade inget, inte heller efter labb-undersökning. Barnmorskan trodde mer på att de är livmodern som trycker på blåsan vid tömning, därav obehaget 🙂
    Ahh det låter ju logiskt iofs men tusan vad obehagligt det är.. Rynkar på näsan
Svar på tråden Obehag/kissnödig gravid v14