• Anonym (Lugn)

Bästa medlet för avkoppling?

Har ni råd på läkemedel, receptfria läkemedel eller annat som hjälper för avkoppling?

Jag vill bara distrahera mina tankar o stressen i kroppen. Jag orkar inte gå till gymmet f.n. Jag fattar inte vad göra längre. Åt Atarax innan men blir utslagen dan därpå..

• Svar på tråden Bästa medlet för avkoppling?
  • Anonym (WHM)

Om du kan avvara 11minuter av ditt liv så snälla prova detta. Detta hjälper mig och otroligt många med tom svåra problem.

• Anonym (Ta tre djupa ofta)

Aswhaghanda!  Det bästa jag testat för avslappning om man inte vill ta receptbelagda lugnande.

Sen hade jag testat självhypnos, meditation osv. Finns hur mycket som  helst som verkligen hjälper på Youtube. Kolla efter Yoga Nidra och Progressive Hypnosis. Även träning, långa promenader och sånt hjälper en att distrahera tankar. Hur man andas är också viktigt att få in en bra rutin för att få balans i nervsystemet.

• Anonym (Hmm)

Avslappningsövningar, örtteer, skogspromenader, meditation, yoga, qi gong och liknande, läs en bok, städa eller gör något annat för att distrahera dig.

• Anonym (Lugn)

Tack för era tips! Jag ska kolla in Ashwaganda o resten av era tips! Så fina ni är.
     Hittills har jag försökt göra andningsövningar.

• Anonym (Häpp!)

Alkohol funkar helt klart. Inte det bästa kanske, men funkar.

• Anonym (Samma typ av annorlunda saker)

Naturen, bege dig ut i skogen. Ta in tystnaden.

Motion är bästa botemedlet.

Onani är avkopplande.

Anonym (Lugn) skrev 2022-12-17 16:01:06 följande:

Tack för era tips! Jag ska kolla in Ashwaganda o resten av era tips! Så fina ni är.
     Hittills har jag försökt göra andningsövningar.

Tackar:P Tycker du att andningsövningar har nån effekt!
    Jag blir väldigt lugn av en fin och trygg röst som guidar mig in en ett avslappnat tillstånd varför jag använder mig av hypnos på nätet. Aswaghandan hjälper nerverna till balans i vardagen samt långa promenader i naturen. Lycka till.
  • Anonym (Lugn)

Tack alla. Jag vill gärna gå promenad men avstår pga kylan? Annars vore det ju skönt..

• kallea79
    Anonym (Ta tre djupa ofta) skrev 2022-12-16 22:36:14 följande:

Aswhaghanda!  Det bästa jag testat för avslappning om man inte vill ta receptbelagda lugnande.

Sen hade jag testat självhypnos, meditation osv. Finns hur mycket som  helst som verkligen hjälper på Youtube. Kolla efter Yoga Nidra och Progressive Hypnosis. Även träning, långa promenader och sånt hjälper en att distrahera tankar. Hur man andas är också viktigt att få in en bra rutin för att få balans i nervsystemet.

Hur snabbt verkar Ashwagandha? Var det KSM 66 du tar?
    kallea79 skrev 2022-12-20 01:35:12 följande:
    Hur snabbt verkar Ashwagandha? Var det KSM 66 du tar?
    Första gångerna jag tog dem verkade de inom en timme ca, med att jag kände mig varm och ganska avslappnad direkt men efter ett par veckor känner jag inte av det initiala värmeruset utan mer ett allmänt lugn. En slags stresstålighet som gör att saker jag normalt blir väldigt nervös och uppjagad av inte påverkar mig nämnvärt. Även koffeinets påverkan känner ja knappt av.

Varje gång jag tagit en paus med Aswhaghanda har lugnet stannat kvar i kroppen i flera månader. Läste att det påverkar kortisolet i kroppen så inte så konstigt. Det känns som jag har fått mer balans i nervsystemet överlag. Mycket nöjd med effekten.

Dessa har jag använt: Tar 1 per gång, vid svår stress har jag tagit en på morgonen och en på kvällen innan sömnen men oftast bara 1/dag.

www.apotea.se/skip-ashwagandha-90-kapslar
  • kallea79
    Anonym (Ta tre djupa ofta) skrev 2022-12-20 03:32:31 följande:
    Första gångerna jag tog dem verkade de inom en timme ca, med att jag kände mig varm och ganska avslappnad direkt men efter ett par veckor känner jag inte av det initiala värmeruset utan mer ett allmänt lugn. En slags stresstålighet som gör att saker jag normalt blir väldigt nervös och uppjagad av inte påverkar mig nämnvärt. Även koffeinets påverkan känner ja knappt av.

Varje gång jag tagit en paus med Aswhaghanda har lugnet stannat kvar i kroppen i flera månader. Läste att det påverkar kortisolet i kroppen så inte så konstigt. Det känns som jag har fått mer balans i nervsystemet överlag. Mycket nöjd med effekten.

Dessa har jag använt: Tar 1 per gång, vid svår stress har jag tagit en på morgonen och en på kvällen innan sömnen men oftast bara 1/dag.

www.apotea.se/skip-ashwagandha-90-kapslar
    Tack.. du fick inga utsättningssymtom på dem?
    kallea79 skrev 2022-12-22 11:56:35 följande:
    Tack.. du fick inga utsättningssymtom på dem?
    Nej det är inget som är beroendeframkallande. Det är en ört inom samma familj som ginseng. Men förr eller senare kommer oron krypande igen som jag har i mitt grundjag, ganska lättväckt, och då tar jag dem vid behov eller under en stressig period.
Svar på tråden Bästa medlet för avkoppling?