• Anonym (Truck driver, no, not like that !)

Vad heter det på engelska?

Så fort någon som pratar engelska o frågar vad man jobbar med.. så blir det att man säger "truck driver". O då tror dom att man kör långtradare. Men jag arbetar ju som truckförare på lager... !

Vad heter det på engelska ? Har testat translate men det blir ju samma sak! 

• Svar på tråden Vad heter det på engelska?
  • Rektumregeln

En truck är en "fork lift" (oftast ... Om det inte är med ok och sådär.). Gaffeltruck alltså.

• BuoBä

Forklift operator eller forklift driver verkar vara de vanligaste benämningarna när man googlar.

Tack för svar! Lät väldigt osexigt. Har ju lastbilskort med så fortsätter nog att säga "truck driver". 

• FillippaFL
    Anonym (Truck driver, no, not like that !) skrev 2022-12-17 20:42:11 följande:

Tack för svar! Lät väldigt osexigt. Har ju lastbilskort med så fortsätter nog att säga "truck driver". 

Tycker tvärtom. Lastbilschaufför låter inte sexigt. Tänker på någon i för liten smutsig t-shirt och för stor mage. Hade hellre sagt att jag jobbade på lager.
  • Anonym (Språkpolisen)

Men det blir ju fel om du faktiskt inte kör lastbil just nu, att det är ditt jobb. Om du jobbar på lager så är du forklift driver eller så kan du säga working at a storage facility.
  • Dr Nail

Det heter storage truck. Så det blir "I work inside storage truck driving".

• Anonym
    Dr Nail skrev 2022-12-18 12:46:29 följande:

Varför skulle det heta truck överhuvudtaget? Har du ens googlat / bild-googlat Storage truck? Och vad var det för jävla mening? Work inside driving? Är du allvarlig? Du fattar väl hur fel det är?
  • Anonym (Språkpolisen)

Så säger man verkligen inte.
  • Fiona M

Varför inte dra till med något flashigare när du ändå tänker ljuga? 
  • Anonym (Hoppsan)
    Ja, alltså, jag vet inte om du driver med oss eller faktiskt tror att det heter så där. 
  • Anonym
    Anonym (Hoppsan) skrev 2022-12-18 15:14:49 följande:
    Ja, alltså, jag vet inte om du driver med oss eller faktiskt tror att det heter så där. 
    Vadå? Går du inte runt och säger att du jobbar inuti lagerlastbilskörande? Åtminstone to it becomes pancake so they say you up?
    Fiona M skrev 2022-12-18 14:46:56 följande:
    Varför inte dra till med något flashigare när du ändå tänker ljuga? 

Vilken bra ide! Vad sägs om kärnfysiker? Eller gynekolog kanske? 

Nej, men brukar arbeta om vartannat mellan de yrken jag uppgett så känner väl att det skulle vara en vit lögn för stunden faktiskt. Har ändå kört TMA lastbil. O funderar på att börja köra vanlig lastbil igen så.

Anonym skrev 2022-12-18 19:18:46 följande:
    Vadå? Går du inte runt och säger att du jobbar inuti lagerlastbilskörande? Åtminstone to it becomes pancake so they say you up?
    Faktum är att på ett annat jobb så var vi både lagerarbetare men hade en intern lastbil som vi körde med också. Så vore ju inte helt osant det heller.

Men sluta grina nu. Klart jag säger forklift driver. Ingen fattar ju ändå vad det är ändå.

Visade faktiskt en bild på en sådan truck som jag kör till min engelsk talande vän. Men hen förstod inte alls vad det var för något förutom att det var någon slags maskin av något slag.

• Anonym (Bodil)

Säg inte det!  
    Vet inte ditt kön eller sexuella preferenser, men ett truckkort imponerar väl på alla?! 
    Anonym (Bodil) skrev 2022-12-18 20:22:57 följande:
    Säg inte det!  
    Vet inte ditt kön eller sexuella preferenser, men ett truckkort imponerar väl på alla?! 
    Hahah 
  • Anonym (Hoppsan)
    Anonym skrev 2022-12-18 19:18:46 följande:
    Tyvärr har jag sett horribla varianter på engelska meningar förr så därav min undran. "Don´t smell the ballons" är ju en höjdare. Skrattande
Svar på tråden Vad heter det på engelska?