• Mon 19 Dec 2022 09:59
    1068 visningar
    3 svar
    3
    1068

    Orolig

    Hej, jag har försökt att bli gravid


    Och nu har mensen uteblivit i 11 dagar och jag har tagit graviditetstest men får negativt varje gång har lite smärta av och till som känns som mensvärk och inga tecken alls på mens däremot får jag flytningar hela tiden och illamående som kommer och går, vissa gånger mår jag illa när jag ska äta
    Jag undrar om det är möjligt att man kan vara gravid och att kroppen kanske inte alls kan producera hcg så man får positivt är de möjligt?
  • Svar på tråden Orolig
  • Mon 19 Dec 2022 15:02
    #1
    +1

    Det är extremt ovanligt att hcg inte går ut i urinen så en kvinna inte kan få ett positivt gravtest. Faktiskt bara läst om det en enda gång här under alla år. Hcg produceras däremot alltid när man är gravid.
    Sen mens är ett vanskligt begrepp. Egentligen kan den inte vara sen utan att man är gravid. Och då får man plus. Har man haft äl och inte blivit gravid kommer mensen när den ska komma. Så för dig återstår att du antingen hade senare äl än du trodde eller inte äl alls.

  • Mon 19 Dec 2022 15:37
    #2

    Nej det är omöjligt att ha tydliga symptom utan utslag, de två sakerna går hand i hand kan man säga. Du kanske hade äl senare än du trodde och att mensen är försenad ytterligare efter det, eller att du faktiskt är gravid men att hcg är så lågt att det inte ger utslag än.

  • Mon 19 Dec 2022 20:45
    #3

    Som de andra här redan varit inne på - om de symptom du känner skulle bero på graviditet hade ett gravtest visat positivt nu. HCG fördubblas ju varannan dag, så även om du skulle vara en person som har lägre mängd hormon skulle ju ett gravtest visa positivt vid det här laget. Att hormoner inte går ut i urinen vid en graviditet är så ovanligt att man helt kan avfärda den teorin. Antingen hade du ägglossning senare än du trodde, eller så har du inte haft ägglossning alls. 

Svar på tråden Orolig