• Anonym (Nervös)

Sån ångest inför vul imorgon

Måste få skriva av mig lite. Sitter här med enorm ångest, imorgon ska vi göra vul, är då enligt mina beräkningar i v 7+5.  Hade ett MA i somras, vi var även då på tidigt vul och allt såg bra ut, fick blödningar som höll på två veckor och vid kub såg man att fostret dört i v 9. Hade egentligen velat göra lite senare typ v 9-10 men då är det vinterlov och dottern hemma . Vul är i en annan stad och vi har inte berättat den här gången än att jag är gravid. Vill bespara den smärtan om det går åt skogen igen. Är livrädd att där inte syns något eller det inte lever. Är 39 så oroar mig pga min ålder. Hur ska man tänka ? Vet att jag inte kan förhindra något .

• Svar på tråden Sån ångest inför vul imorgon
  • Anonym (4)

Jag vet precis hur du känner! Vid min första graviditet gjorde jag VUL v.9+0 och fostret hade dött v.7. Det var en fullkomligt gräslig syn. 2:a och 3:e graviditeten hann jag inte ens fundera på VUL för jag fick m.f v.6-7. 4:e graviditeten vägrade jag göra VUL. Skrev in mig och fick självklart m.f v.14. Så 5:e graviditeten var jag så himla inställd på m.f att jag vägrade göra VUL. Tiden gick dock och min privata läkare sa att v.13 är sista veckan man kan se bra på VUL. Så jag gick dit v.13. Och den ångesten är den värsta jag upplevt i hela mitt liv! Jag var helt övertygad om missfall igen. Så chocken när den lille parveln faktiskt levde var enorm! Jag trodde inte ens mina ögon utan fick fråga läkaren om det verkligen var sant. Och sant var det! Glad

Så hur ska du tänka... Att det faktiskt kan gå bra. {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (G)

Jag vet hur du känner sig. Jag har gjort en hel del vul på mina fem graviditeter ( fyra barn och ett ma i v. 13). I mina två senaste graviditeter har det varit så mycket oro. Med Trean åkte jag in i v 6+ 5 för blödningar och man hittade inget foster, tid två veckor senare och då fanns ett litet foster med hjärtljud, de hittade även ett ev myom som ökade risken för missfall hela graviditeten. Den ångesten var hemsk. Men De följde upp och jag fick vul varannan vecka och fostret mådde bra i v 13 så hittade de inget myom och o v 32 fanns de fortfarande inte.. allt gick bra. 

När jag väntade min fyra var jag helt hundra på missfall när jag började blöda i v 7+0 och var mest inne för att få det bekräftat, men vul visade foster med hjärtljud. Åkte ut och in med blödningar och varje gång mådde den lilla bra och växte. sista gången jag var inne på vul var i v 21+5 då jag återigen blödde. men det gick bra även den gången, hon är 9 månader nu.

Jag håller tummarna för att det går bra! 

• Anonym (Nervös)

Tack snälla , allt gick bra ! Den va exakt så lång den borde vara enligt mina uträkningar, trodde jag skulle bli tillbakaflyttad som jag alltid blivit innan. Hon såg en liten blödning ovanför där bebisen låg, vad det berodde på kunde hon inte riktigt säga men skulle Linnarsson en tvilling från början. Den hotade hur som helst inte graviditeten och hon sa allt såg jättebra ut. Får leva i nuet, vet att allt kan hända men en kan ju inte påverka något själv.

Svar på tråden Sån ångest inför vul imorgon