• me33

    Hur mkt. BS-valuta äger du?



    Men vart tog alla vägen som hyllade det här hittepået och som ville få in flera småsparare i en av de största bluffarna i det här århundradet?

    Var du en som var pådrivande skäms du nog nu, säkert handlat en del själv som du inte vill avslöja. Kanske har du sålt av en del eller så dras du fortfarande med något som inte är värt ett skit(annat än för näste idiot som du tänkte skulle köpa av dig)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-20 09:12
    Bitcoin och Etherum ett år bakåt men fallet är ännu högre räknat från 1,5 år.
  • Svar på tråden Hur mkt. BS-valuta äger du?
  • Friger

    Jag har varit skeptisk till kryptovalutor men jag kan se en viss poäng med dem.

    Vill du överföra värden snabbt utan myndighetskontroll så är krypto-valutor ett bra val.

    Efterfrågan efter ett sådant system finns. Problemet är att det är ganska volatilt som du så fint visar med dina grafer. Förlänger du grafen längre så är det dock ändå en betydande uppgång på i vart fall Bitcoin för de som var tidiga på tåget.

    Har inga egentliga värden på kryptovaluta. Lät några datorer på jobbet bryta lite för att testa. Jag är intresserad av teknik. Men har inte rört dessa. Tänkte att blir det värt något i framtiden så är det skoj. Om inte så var det ett experiment. Några tusenlappar bara.

    Ska du hålla på med sådant i Sverige så är det lite giftigt med tanke på skattelagstiftningen på området.

  • Aniiee

    Jag minade själv bitcoin när de kom, som en kul grej. Jag har kvar 5. Men jag  har ju inga pengar i potten så att säga, jag har inte köpt bitcoin för reda pengar, bara de örena det kostade att mina dem på sena 00-talet. Så mig gör det inget att värdet svänger. Mina bitcoin är fortfarande värda en bra bit över en halv miljon och jag vet fortfarande inte vad jag ska med dem till annat än låta de vara och hänga med i svängarna. Och fortfarande mycket mer värda än de var 2010-2020. 2021 var egentligen avvikande i värdet, inte normalen.

    Detsamma gäller ju Etherium. Fick ett vädrdeuppsving i slutet på 2020. har gått ner, är fortfarande värt mycket mer än de var innan december 2020.

    Visst är säkert de som köpte när det var som dyrast ledsna över att de gått ner, men vi kan inte direkt tala om någon megakrascch och att valutorna nu är värdelösa.


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Hur mkt. BS-valuta äger du?