• Kfkgkfnfndic

    IVF 2023

    Hej,
    jag och min sambo har gått fertilitetsutredning sen augusti 2022 nu väntar vi på ?brevet? innan ivf som vi nu väntar på i två månader. Förra veckan har det gått två månader. någon som har koll på om det kan ta längre tid eller borde jag kontakta något för att fråga? 

    vad jag förstår det som när vi får brevet så ska vi kunna ställ oss i kö för ivf. Är det någon som har koll på kö tiden för ivf i Stockholm den här perioden? det stället vi gjort utredningen på samarbetar med fem ivf klinker. 


    tacksam för svar då jag har noll personer när mig som gått igenom detta.

  • Svar på tråden IVF 2023
  • Elle1234

    Hej!
    För oss gick det snabbt i Stockholm. I mitten av januari hade vi gjort klart allt som behövdes till IVF (blodprov etc). Vår läkare skickade det till Karolinska för IVF-remiss i princip direkt och den 8 februari fick remissen från Karolinska. Vi har nu ett möte inbokat hos IVF-klinik om ca 1 vecka så allt har gått på mindre än två månader.

  • Mathilda88
    Elle1234 skrev 2023-02-19 11:02:24 följande:

    Hej!
    För oss gick det snabbt i Stockholm. I mitten av januari hade vi gjort klart allt som behövdes till IVF (blodprov etc). Vår läkare skickade det till Karolinska för IVF-remiss i princip direkt och den 8 februari fick remissen från Karolinska. Vi har nu ett möte inbokat hos IVF-klinik om ca 1 vecka så allt har gått på mindre än två månader.


    Men wow va härligt att höra!! Vi har också genomgått fertilitetsutredning i vinter och fick besked om behov av IVF pga manlig faktor 30/1. Tyvärr inväntade jag provtagning av lätta cellförändringar samt sedan provsvaren vilket gjorde att det dröjde till nu den 20/2 innan provsvaret kom och remissen kunde skickas in. Så nu väntar vi och beskedet är att väntetiden här i Skåne är 3 månader. Har bara RMC att få till om man inte väljer privat och betala själv. Men tar tacksamt emot landstingsfinansierat 🙏.
  • Anonym (Nu)

    nu är min insättning gjord med en tredagars. Fortfarande 12 ägg kvar i matchen och på måndag vet jag vilka som går till frys.



    fler som ruvar ?

  • Kfkgkfnfndic

    Hej 
    dagen efter det hade gått två månader väntan på brevet så skrev jag in till karolinska (hittade mejlen i någon tråd här till rätt avdelning) fick svar samma dag att dom skulle be en läkare kolla På den. fem dagar efter fick vi på posten. Så bra om ni skriver in tror jag 😊

  • Anonym (Nu)

    Jag har 5 i frysen och är På dag 6 idag. Känner mig inte gravid Och kan inte kolla temp pga att jag har feber. Funderar på att testa imorgon. är det för tidigt ?

Svar på tråden IVF 2023