• Anonym (Dålig på dejting)

Hur går man över till att prata i telefon?

Hej! 

Jag har pratat med en kille (via snapchat) väldigt länge och nu har vi setts en gång förra veckan (han sov över..). 

Jag skulle nu vilja ta det ett steg vidare och prata i telefon då vi inte kan ses på ett tag pga barnveckor och för att det blir rätt begränsat att bara skriva i text men jag vet inte hur jag ska ta det dit? Hur frågar man om det? Att bara ringa upp känns fel..

Jag är inte van vid att dejta, träffade mitt ex på knapptelefonernas tid och efter honom har jag bara träffat några stycken sporadiskt, inte velat ha något seriöst som med denna kille och nu är jag rädd att sumpa det av minsta lilla grej/krav(?) 

Så ja, hur gör man? 

• Svar på tråden Hur går man över till att prata i telefon?
  • Anonym (+++)

Men jösses. Trodde f först du var väldigt ung så att du helt enkelt bara är van att skicka sms, men du skriver ju att du är äldre än så. Du har med andra ord använt telefoner till att prata i förr. 

Har du hans nummer? Skriv ett sms först där du skriver att du gärna vill prata med honom på telefon ikväll. Att det blir lite långrandigt att bara skriva. Han kan väl inte ha något emot det? 

• Anonym (fråga?)

Inte rocket sience direkt. fråga?

när ni skriver så säger du att du är nyfiken på hans röst, kan ni inte höras och prata lite?

så tar du det därifrån.
    troligen svarar han ja och lämnar nummer eller frågar efter ditt, då ringer du upp.
    vill han inte så får du fundera på vad det innebär

vad är det du tänker är svårt med detta?

• Gaskarl

Ja, livet är svårt....

Alltså jag fattar ju att det är ett icke-problem egentligen, tror nog jag bara är rädd för att få ett nej att jag gör det till en stor grej. Vet inte hur jag skulle reagera eller svara på att få ett nej, när det känns så bra med honom än så länge. 

Vet ju inte hur han ställer sig till att prata i telefon. Hade väl mest velat ha lite konkreta tips på hur man ställer frågan då jag känner mig låst där men av era svar förstår jag att det är tydligen inget man funderar över utan bara kör på. Tack!

• Anonym (L)

Har du hans nummer: Ring

Har du inte det - fråga! "Kan vi prata i telefon istället, det känns så opersonligt med snap/samtalet flyter bättre/vadsomhelst".

• Anonym (L)
    Anonym (Dålig på dejting) skrev 2022-12-21 12:29:53 följande:

Alltså jag fattar ju att det är ett icke-problem egentligen, tror nog jag bara är rädd för att få ett nej att jag gör det till en stor grej. Vet inte hur jag skulle reagera eller svara på att få ett nej, när det känns så bra med honom än så länge. 

Vet ju inte hur han ställer sig till att prata i telefon. Hade väl mest velat ha lite konkreta tips på hur man ställer frågan då jag känner mig låst där men av era svar förstår jag att det är tydligen inget man funderar över utan bara kör på. Tack!

Jag tycker det skulle vara jättemärkligt att bara chatta med någon jag dejtade, hade personen sagt "jag har telefonfobi" hade jag sprungit åt andra hållet. Hade inte funkat för mig att chatta som en trettonåring. 
  • Anonym (girlie show)
    Anonym (Dålig på dejting) skrev 2022-12-21 12:29:53 följande:

ja du e ju tjej

Så vad tycker en man om att man vill ta det vidare och prata i telefon? 

• Tow2Mater

Ta det vidare och prata i telefon, efter att han redan sovit över. Jag måste vara en gammal stofil, tänk vad världen ändrats.

• Gaskarl
    Anonym (Dålig på dejting) skrev 2022-12-21 12:53:51 följande:

Självklart. Nu är jag snart 60, men för mig är det den mest naturliga sak i världen. Ni har ju redan kommit låååångt längre än ett telefonsamtal, ni har sovit ihop, och säkert kommit åt varandra. Om det är ok, men du är osäker på ett telefonsamtal???
    När blev världen så här annorlunda?
  • Anonym (Josef)

Nej jag vill inte att du ringer upp mig. Vi ses när vi ses och du vet var jag finns, när det blir mer seriöst kan vi överväga nummerbyte.

Jag använder också knapptelefon fast nu 2022, skillnaden är att min är senaste modellen

Anonym (Dålig på dejting) skrev 2022-12-21 12:53:51 följande:

Svar på tråden Hur går man över till att prata i telefon?