• sofianaomi

Försent ute

Måste bara få skriva av mig om situationen jag befinner mig i då den tär på mig. Grämer mig då detta för det mesta är mitt egna fel och hade jag agerat annorlunda kunde det varit annat nu. Jag träffade en kille under nästan 2 år, det va underbart i början och jag kände att jag äntligen hittat rätt, men bara efter några månader började jag tvivla då vi hade mer av en vardag ihop och kände att han kanske var för känslig för mig och ville mycket mer, och det fanns vissa saker jag störde mig på. Tyckte fortfarande om honom så fortsatte att ses och umgicks så gott som ett par, han träffade mina föräldrar och vi gjorde saker som man gör i relationer. Han gick egentligen bara och väntade på att få sätta etikett på vår relation och han var jättekär i mig. I det stadiet var jag egentligen inte helt redo för en relation och behövde jobba med mig själv och komma till insikt med vad jag vill göra i mitt liv, samtidigt som jag inte ville mista honom för att han betydde så mycket för mig (egoistiskt jag vet). Han behövde mer närhet och beröring och ett annat kärleksspråk än vad jag kunde ge, vilket inte då var konstigt. med tanke på att känslorna där och då inte fanns. Hur som helst, för att göra historien kort. För ca 6 månader sedan bestämde vi bägge oss för att inte ses längre, det var en jättejobbig tid för oss bägge och vårt sista möte bestod enbart av att vi grät och ville vara nära varandra, men vi visste att beslutet var bäst så eftersom att jag inte var på rätt plats i livet och att både behövde landa i sig själva, men att vi verkligen är speciella för varandra. Tiden går och vi skriver lite i en månad om hur vi saknar varandra, hur jobbigt det är osv, han lämnar även ett kort till mig i brevlådan när jag fyller år. Jag tar och åker utomlands för att jobba i några månader, har haft honom i huvudet så gott som hela tiden och känt att jag borde höra av mig, vilket även mina vänner sa innan det är försent. Kan tillägga att han även gjorde en hel del pikar till mig under den tiden genom att lägga upp interna saker på insta, han hörde även av sig till min vän och frågade hur jag mår. Jag var borta i ungefär 3 månader, och dum som jag var väntade jag även 1 månad efter att jag kom hem nu tills att höra av mig. Och nu är det försent. Fick prata med honom i telefon och han förklarar att han själv mått dåligt. En månad efter att vi slutat prata så fyllde han år och han hoppades på att jag skulle säga någonting, men då jag inte visste om jag skulle säga något pga av att vi inte skulle hålla kontakt och jag inte ville störa, så gjorde jag inte det. Detta fick honom att börja gå vidare och han började dejta andra, och nu har han då träffat en ny som han vill se vart det leder. Jag förklarade mina känslor och att jag verkligen ångrar att jag inte hörde av mig tidigare, nu vill jag inget annat än att ha honom.. jag ser bara honom och ingen annan. Känner mig helt tom utan honom. Jag inser själv att jag tagit honom för givet och trott att han nog fanns där om jag hör av mig med tanke på att han känt så starkt, men så fel jag hade, och jag beskyller mig själv så mycket. Vet inte hur jag ska gå vidare just nu, det är en fas och det går över med tiden, men jag önskar bara att jag hade fått visa hur mycket jag vill det här nu. Har sagt till honom att jag måste acceptera läget måste acceptera läget. Han säger ju att såklart finns känslor kvar och han var rädd för att vårt samtal skulle få upp dom igen, men att han tänker rationellt. Han sa även att han förstår om jag tar bort honom på sociala medier. Råkade ringa upp honom i fickan dagen efter samtalet och la snabbt på (detta var igår), skrev till honom att det var ett misstag och att jag verkligen inte menade att höra av mig. Han skrev och frågade om jag behöver något och skrev att han hoppades jag mådde bättre och att allting kommer att bli bra, efter att vi skrivit lite om det så höll jag mig tillbaka och öppnade bara hans meddelande för att inte göra det ännu jobbigare. Jag blir bara så förvirrad av mig själv just nu, tror ni att det bara är tillfälligt för att jag vet att han gått vidare som detta gör så ont? Känner dock att mina känslor för honom är på riktigt och att jag vill inget annat än att vara med honom, det finns ingen som honom, han är verkligen världens finaste och fanns där och stöttade mig genom allt. Vet inte hur jag ska tänka? går med en förhoppning på att han kanske ändrar sig och att han kommer höra av sig, för känns inte som att så starka känslor han haft går över så snabbt. Blir galen av att gå och tänka såhär. Tack till dig som orkade läsa detta egentligen betydelselösa inlägg, men jag behövde bara få ur mig och kanske höra någon annans perspektiv, trotts att jag nog vet att det är helt kört för min del. Jag är medveten om att jag får bita i det sura äpplet och försöka gå vidare, men det gör så ont att veta att man hade kunnat haft en chans? skulle vara skönt att få veta om någon varit med om liknande och det slutat bra.. 
  • Svar på tråden Försent ute
  • Anonym (Blä)

Lämna honom ifred. Du har slösat hans tid och verkar alldeles för krånglig att vänta på. 

Låt honom hitta en annan som verkligen vill. 

• Anonym (A)
     I det stadiet var jag egentligen inte helt redo för en relation och behövde jobba med mig själv och komma till insikt med vad jag vill göra i mitt liv, samtidigt som jag inte ville mista honom för att han betydde så mycket för mig (egoistiskt jag vet). Han behövde mer närhet och beröring och ett annat kärleksspråk än vad jag kunde ge, vilket inte då var konstigt. med tanke på att känslorna där och då inte fanns.

Varför inte låta honom gå vidare med någon som verkligen älskar honom och har samma kärleksspråk som honom?

Tror att du underskattade honom rejält. Du såg honom som någon som alltid skulle finnas där eftersom han hade så mkt mer känslor för dig än du hade för honom. Men sedan när han gått vidare och träffat en annan, då vill du ha tillbaka honom. Hade du verkligen älskat honom hade du ju inte behandlat honom som du gjorde, och du skulle aldrig inlett en relation från första början. 
  • sofianaomi
    Anonym (A) skrev 2022-12-22 13:10:24 följande:
     I det stadiet var jag egentligen inte helt redo för en relation och behövde jobba med mig själv och komma till insikt med vad jag vill göra i mitt liv, samtidigt som jag inte ville mista honom för att han betydde så mycket för mig (egoistiskt jag vet). Han behövde mer närhet och beröring och ett annat kärleksspråk än vad jag kunde ge, vilket inte då var konstigt. med tanke på att känslorna där och då inte fanns.

Varför inte låta honom gå vidare med någon som verkligen älskar honom och har samma kärleksspråk som honom?

Tror att du underskattade honom rejält. Du såg honom som någon som alltid skulle finnas där eftersom han hade så mkt mer känslor för dig än du hade för honom. Men sedan när han gått vidare och träffat en annan, då vill du ha tillbaka honom. Hade du verkligen älskat honom hade du ju inte behandlat honom som du gjorde, och du skulle aldrig inlett en relation från första början. 
    Nej jag vet om det. Jag känner att jag är i ett annat stadie nu och jag har under dom här månaderna fokuserat 100% på mig själv och vad jag vill. Är under denna tid jag kommit till insikt att jag vill vara med honom, och detta var ju innan jag visste att han hade en annan han träffar nu. Sen ska tilläggas att han var på tinder för ca 3 veckor sedan så lär ju vara väldigt färskt, men ändå något han vill ge en chans antar jag. Men jag hörde av mig till honom först och skrev och frågade honom hur det är, vi skrev då om vad vi gjort osv, sen när jag öppnade upp mig om mina känslor så förklara han att han träffar någon. Jag frågade honom då om jag fick prata med honom över telefon för att förklara mig bara, han gick ju med på det för han förstod att jag behövde det för att gå vidare. Men som sagt så är jag ju införstådd i situationen och jag förstår att jag tabbat mig. 
  • sofianaomi
    Anonym (Blä) skrev 2022-12-22 12:57:41 följande:

Lämna honom ifred. Du har slösat hans tid och verkar alldeles för krånglig att vänta på. 

Låt honom hitta en annan som verkligen vill. 

Jag har lämnat honom ifred och jag är inte efter honom. Jag vet ju att jag gjort ett misstag samtidig som att jag faktiskt där och då inte var redo, så att vi ?gjorde slut? ångrar jag inte, får då hade jag nog inte kommit till insikt. Det jag ångrar är att jag inte tog kontakt tidigare, då han faktiskt sa att chansen fanns. 
  • Anonym (A)
    sofianaomi skrev 2022-12-22 13:18:11 följande:
    Nej jag vet om det. Jag känner att jag är i ett annat stadie nu och jag har under dom här månaderna fokuserat 100% på mig själv och vad jag vill. Är under denna tid jag kommit till insikt att jag vill vara med honom, och detta var ju innan jag visste att han hade en annan han träffar nu. Sen ska tilläggas att han var på tinder för ca 3 veckor sedan så lär ju vara väldigt färskt, men ändå något han vill ge en chans antar jag. Men jag hörde av mig till honom först och skrev och frågade honom hur det är, vi skrev då om vad vi gjort osv, sen när jag öppnade upp mig om mina känslor så förklara han att han träffar någon. Jag frågade honom då om jag fick prata med honom över telefon för att förklara mig bara, han gick ju med på det för han förstod att jag behövde det för att gå vidare. Men som sagt så är jag ju införstådd i situationen och jag förstår att jag tabbat mig. 
    Han kom väl också till klarhet under denna tid och insåg att du inte var den rätta för honom. 

Känns ändå konstigt att du har känslor för honom nu, men inte när ni var tillsammans. Känns med som att du saknar någon, inte just honom. 
  • Kallemjau

Jag har också varit i ett förhållande där jag hade behov av mer beröring och "känslor". Tjejen var velig och visste inte vad hon ville. Hon gjorde slut och just då vart jag väldigt ledsen för jag var verkligen väldigt kär i henne, men nu när jag ser nyktert på det är det lika bra att avsluta och tänka att man helt enkelt inte är kompatibla. Hon hörde av sig ett år senare och frågade när jag har semester? Det var allt hon mäktade med att skriva. .Jag svarade inte ens då jag förstod att hon är otroligt undvikande när det kommer till känslor.

Kort sagt, du har gått miste om en fin kille, men jag tror ändå inte att det hade hållt i längden så länge du själv inte vet vad du vill.

• sofianaomi
    Kallemjau skrev 2022-12-22 13:37:15 följande:

Jag har också varit i ett förhållande där jag hade behov av mer beröring och "känslor". Tjejen var velig och visste inte vad hon ville. Hon gjorde slut och just då vart jag väldigt ledsen för jag var verkligen väldigt kär i henne, men nu när jag ser nyktert på det är det lika bra att avsluta och tänka att man helt enkelt inte är kompatibla. Hon hörde av sig ett år senare och frågade när jag har semester? Det var allt hon mäktade med att skriva. .Jag svarade inte ens då jag förstod att hon är otroligt undvikande när det kommer till känslor.

Kort sagt, du har gått miste om en fin kille, men jag tror ändå inte att det hade hållt i längden så länge du själv inte vet vad du vill.

Ja det var det han sa också, att vi inte var kompatibla, trotts att vi tycker om varandra. Du som är i hans ?sits?, skulle du säga att jag bara får ta avstånd nu och låta honom vara? han vet ju nu vart jag står och mina känslor för honom och att jag ångrar mig verkligen. Mitt hopp om att han ska höra av sig framöver finns där och det tar kål på mig när jag egentligen vet att det nog inte kommer att ske och att han nog inte bryr sig särskilt mycket längre. 
  • Anonym (A)
    sofianaomi skrev 2022-12-22 13:45:44 följande:
    Ja det var det han sa också, att vi inte var kompatibla, trotts att vi tycker om varandra. Du som är i hans ?sits?, skulle du säga att jag bara får ta avstånd nu och låta honom vara? han vet ju nu vart jag står och mina känslor för honom och att jag ångrar mig verkligen. Mitt hopp om att han ska höra av sig framöver finns där och det tar kål på mig när jag egentligen vet att det nog inte kommer att ske och att han nog inte bryr sig särskilt mycket längre. 
    Han har ju svårt för att lita på dig, så du ska nog inte hoppas för mkt. 
Svar på tråden Försent ute