-
-
Svar på tråden Försent ute
-
Lämna honom ifred. Du har slösat hans tid och verkar alldeles för krånglig att vänta på.
Låt honom hitta en annan som verkligen vill.
-
I det stadiet var jag egentligen inte helt redo för en relation och behövde jobba med mig själv och komma till insikt med vad jag vill göra i mitt liv, samtidigt som jag inte ville mista honom för att han betydde så mycket för mig (egoistiskt jag vet). Han behövde mer närhet och beröring och ett annat kärleksspråk än vad jag kunde ge, vilket inte då var konstigt. med tanke på att känslorna där och då inte fanns.
Varför inte låta honom gå vidare med någon som verkligen älskar honom och har samma kärleksspråk som honom?
Tror att du underskattade honom rejält. Du såg honom som någon som alltid skulle finnas där eftersom han hade så mkt mer känslor för dig än du hade för honom. Men sedan när han gått vidare och träffat en annan, då vill du ha tillbaka honom. Hade du verkligen älskat honom hade du ju inte behandlat honom som du gjorde, och du skulle aldrig inlett en relation från första början.
-
Nej jag vet om det. Jag känner att jag är i ett annat stadie nu och jag har under dom här månaderna fokuserat 100% på mig själv och vad jag vill. Är under denna tid jag kommit till insikt att jag vill vara med honom, och detta var ju innan jag visste att han hade en annan han träffar nu. Sen ska tilläggas att han var på tinder för ca 3 veckor sedan så lär ju vara väldigt färskt, men ändå något han vill ge en chans antar jag. Men jag hörde av mig till honom först och skrev och frågade honom hur det är, vi skrev då om vad vi gjort osv, sen när jag öppnade upp mig om mina känslor så förklara han att han träffar någon. Jag frågade honom då om jag fick prata med honom över telefon för att förklara mig bara, han gick ju med på det för han förstod att jag behövde det för att gå vidare. Men som sagt så är jag ju införstådd i situationen och jag förstår att jag tabbat mig.Anonym (A) skrev 2022-12-22 13:10:24 följande:I det stadiet var jag egentligen inte helt redo för en relation och behövde jobba med mig själv och komma till insikt med vad jag vill göra i mitt liv, samtidigt som jag inte ville mista honom för att han betydde så mycket för mig (egoistiskt jag vet). Han behövde mer närhet och beröring och ett annat kärleksspråk än vad jag kunde ge, vilket inte då var konstigt. med tanke på att känslorna där och då inte fanns.
Varför inte låta honom gå vidare med någon som verkligen älskar honom och har samma kärleksspråk som honom?
Tror att du underskattade honom rejält. Du såg honom som någon som alltid skulle finnas där eftersom han hade så mkt mer känslor för dig än du hade för honom. Men sedan när han gått vidare och träffat en annan, då vill du ha tillbaka honom. Hade du verkligen älskat honom hade du ju inte behandlat honom som du gjorde, och du skulle aldrig inlett en relation från första början. -
Jag har lämnat honom ifred och jag är inte efter honom. Jag vet ju att jag gjort ett misstag samtidig som att jag faktiskt där och då inte var redo, så att vi ?gjorde slut? ångrar jag inte, får då hade jag nog inte kommit till insikt. Det jag ångrar är att jag inte tog kontakt tidigare, då han faktiskt sa att chansen fanns.Anonym (Blä) skrev 2022-12-22 12:57:41 följande:
Lämna honom ifred. Du har slösat hans tid och verkar alldeles för krånglig att vänta på.
Låt honom hitta en annan som verkligen vill.
-
Han kom väl också till klarhet under denna tid och insåg att du inte var den rätta för honom.sofianaomi skrev 2022-12-22 13:18:11 följande:Nej jag vet om det. Jag känner att jag är i ett annat stadie nu och jag har under dom här månaderna fokuserat 100% på mig själv och vad jag vill. Är under denna tid jag kommit till insikt att jag vill vara med honom, och detta var ju innan jag visste att han hade en annan han träffar nu. Sen ska tilläggas att han var på tinder för ca 3 veckor sedan så lär ju vara väldigt färskt, men ändå något han vill ge en chans antar jag. Men jag hörde av mig till honom först och skrev och frågade honom hur det är, vi skrev då om vad vi gjort osv, sen när jag öppnade upp mig om mina känslor så förklara han att han träffar någon. Jag frågade honom då om jag fick prata med honom över telefon för att förklara mig bara, han gick ju med på det för han förstod att jag behövde det för att gå vidare. Men som sagt så är jag ju införstådd i situationen och jag förstår att jag tabbat mig.
Känns ändå konstigt att du har känslor för honom nu, men inte när ni var tillsammans. Känns med som att du saknar någon, inte just honom. -
Jag har också varit i ett förhållande där jag hade behov av mer beröring och "känslor". Tjejen var velig och visste inte vad hon ville. Hon gjorde slut och just då vart jag väldigt ledsen för jag var verkligen väldigt kär i henne, men nu när jag ser nyktert på det är det lika bra att avsluta och tänka att man helt enkelt inte är kompatibla. Hon hörde av sig ett år senare och frågade när jag har semester? Det var allt hon mäktade med att skriva. .Jag svarade inte ens då jag förstod att hon är otroligt undvikande när det kommer till känslor.
Kort sagt, du har gått miste om en fin kille, men jag tror ändå inte att det hade hållt i längden så länge du själv inte vet vad du vill. -
Ja det var det han sa också, att vi inte var kompatibla, trotts att vi tycker om varandra. Du som är i hans ?sits?, skulle du säga att jag bara får ta avstånd nu och låta honom vara? han vet ju nu vart jag står och mina känslor för honom och att jag ångrar mig verkligen. Mitt hopp om att han ska höra av sig framöver finns där och det tar kål på mig när jag egentligen vet att det nog inte kommer att ske och att han nog inte bryr sig särskilt mycket längre.Kallemjau skrev 2022-12-22 13:37:15 följande:
Jag har också varit i ett förhållande där jag hade behov av mer beröring och "känslor". Tjejen var velig och visste inte vad hon ville. Hon gjorde slut och just då vart jag väldigt ledsen för jag var verkligen väldigt kär i henne, men nu när jag ser nyktert på det är det lika bra att avsluta och tänka att man helt enkelt inte är kompatibla. Hon hörde av sig ett år senare och frågade när jag har semester? Det var allt hon mäktade med att skriva. .Jag svarade inte ens då jag förstod att hon är otroligt undvikande när det kommer till känslor.
Kort sagt, du har gått miste om en fin kille, men jag tror ändå inte att det hade hållt i längden så länge du själv inte vet vad du vill.
-
Han har ju svårt för att lita på dig, så du ska nog inte hoppas för mkt.sofianaomi skrev 2022-12-22 13:45:44 följande:Ja det var det han sa också, att vi inte var kompatibla, trotts att vi tycker om varandra. Du som är i hans ?sits?, skulle du säga att jag bara får ta avstånd nu och låta honom vara? han vet ju nu vart jag står och mina känslor för honom och att jag ångrar mig verkligen. Mitt hopp om att han ska höra av sig framöver finns där och det tar kål på mig när jag egentligen vet att det nog inte kommer att ske och att han nog inte bryr sig särskilt mycket längre.