• Anonym (Kalorin)

Om partnern går upp i vikt

Jag är nyfiken. Såklart är alla individer men jag undrar vad ni hade känt och tänkt. Anta att man blir ihop med en smal person. Denna lägger efter många år på sig 20 kilo. Här delar sig våra tankar. Min man menar att de flesta män inte bryr sig för man älskar personen. Jag håller med om att man älskar personen men tror ändå att de flesta män VILL att partnern går ner i vikt igen även om de håller tyst om det. Jag vill inte att min man blir fet men skulle såklart inte lämna honom för det!

Vad tror ni och vad hade ni gjort om er partner blev överviktig?

• Svar på tråden Om partnern går upp i vikt
  • Anonym (Hmm)

Jag tror att mäns och kvinnors perspektiv skiljer sig, han kan absolut ha rätt i det han säger! Sedan beror det ju på hur mycket personen vägde innan, om hen var märkbart smal eller redan lite tjockis. Men för mig så känner jag att 20 kg upp inte är samma person som jag blev ihop med.

• Anonym (W)

Frugan har gått upp drygt 10kg sedan vi gifte oss. Det mesta har satt sig på rumpan och det kan jag klara av men sätter sig mer på magen blir det svårt att tända på henne hur mycket jag än älskar henne.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (W) skrev 2022-12-22 18:15:47 följande:

Frugan har gått upp drygt 10kg sedan vi gifte oss. Det mesta har satt sig på rumpan och det kan jag klara av men sätter sig mer på magen blir det svårt att tända på henne hur mycket jag än älskar henne.

Ur en mans perspektiv, rätta mig om jag har fel, men det kan väl till och med vara positivt om tjejer har en rundare rumpa? Upp till en viss gräns så klart.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Jag väger ca 10 kg mer än när vi träffades. Jag var ganska smal då och är fortfarande normalviktig, men gick inte ner alla gravidkilon.

Det mesta sitter på lår och rumpa, vilket min man uppskattar. Han är inte trådsmal själv och gillar kvinnor med former, men skulle nog inte uppskatta kraftig övervikt, lika lite som jag skulle uppskatta om han gick upp 30 kg. Det klart att vi fortfarande skulle älska varandra, men attraktionen skulle säkert påverkas. 

• Kockobello

Få män tänder på fläsk. De kan säkert säga att de gör det för att vara snälla och för att det är så man "ska" säga för att inte någon ska börja grina. 

• Anonym (Man)
    Kockobello skrev 2022-12-22 19:19:24 följande:

Få män tänder på fläsk. De kan säkert säga att de gör det för att vara snälla och för att det är så man "ska" säga för att inte någon ska börja grina. 

Även om du troligen har rätt i stora drag, så kanske du skulle kunna lägga fram det lite mindre provocerande?
  • Anonym (W)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-12-22 18:20:56 följande:
    Ur en mans perspektiv, rätta mig om jag har fel, men det kan väl till och med vara positivt om tjejer har en rundare rumpa? Upp till en viss gräns så klart.

Ja det KAN det vara om rumpan är stor och tränad. Men är den stor och wobblar som jello så är det inget positivt. Det är ok upp till en viss gräns men inte mer.

• Anonym (J)
    Kockobello skrev 2022-12-22 19:19:24 följande:
    Vet du, spelar ett mmo som är välkänt för att skämtsamt vara "waifu"-spel där du kan få din karaktär att se ut i princip hur du vill och de tjänar massor med pengar på att sälja sexiga underkläder till dessa. Tror du skulle bli rejält förvånad om du såg vad den stora majoriteten män väljer att spela. I princip de enda gångerna du ser en modellsmal kvinnlig karaktär så är det en kvinnlig spelare bakom. 
    Personligen varit mest förvånad över hur utbrett "thicc thighs saves lives" är - det är ju hyfsat traditionellt att ganska många män gillar rejäla bröst och större rumpor har ju blivit ganska populärt med kardashian och så, men rejäla lår är tydligen det nya dreggelmaterialet. 
    Det här är ju alltså då i ett sammanhang då de inte har någon som helst vinning på att säga något för att vara snälla eller "ska" - utan vad de själva väljer för att glo och dreggla över i timtal. 

Så idén att "få män tänder på fläsk" ser faktiskt inte ut att vara särskilt sant - ser snarare mer tendenser att de som inte vill erkänna inte publikt erkänner att de vill ha just en hel del "fläsk". Naturligtvis inte manlig bukfetma eller så, men den stora majoriteten av de karaktärer man ser springer runt är definitivt i övre änden av normalvikt med framförallt rejäla lår och rumpa och i viss mån bröst i mer eller mindre halvnakna utstyrslar. 

I de flesta spel har du inte så ingående val hur de ska se ut och kvinnliga färdiggjorda karaktärer är traditionellt modellsmal typ eller så magra att en verklig människa byggd så skulle ha rejäla hälsoproblem så då ser man inte det här, och i de där de har ett "tjockisval" färdigt väljs det inte så ofta då du skulle stå ut då - men just här då default är ganska "medel" och du modifierar i detalj upp eller ner det du vill så väljer alltså nästan ingen att gå åt det smala hållet och väldigt väldigt många till vad som är rejält knubbigt. (och en del åt rent tjockt - det ser man regelbundet, men nästan aldrig magert). 

Varför det ser ut så här vet jag inte, men just hur populärt tjocka lår är var för mig personligen förvånande. 
  • Anonym (Kalle)

20 kg är galet mycket!? 

Jag hade gjort slut innan det hade gått så långt. Då jag inte attraheras av mulliga eller tjocka kvinnor.  Efter 5+ kg hade jag uppmuntrat till bättre kost och mer träning.   

Svar på tråden Om partnern går upp i vikt