• Krr85

    Strul med mitt ex…

    Hej, 

    behöver få prata av mig och få lite tankar och hjälp hur jag ska gå vidare med mitt problem. 

    för att försöka göra en historia kort. 


    efter att jag och mitt ex gick isär för flertalet år sedan, så har hon bara valt struliga killar, (kriminella, droger) 

    under några år så var vårt samarbete med barnomsorg  efter våran separation riktigt i botten, gick inte att prata knappt, sen fick vi hjälp med det och hade en fungerande kommunikation med allt som gällde våra barn.

    Nu till problemet. hennes nuvarande man har fått sitt andra återfall på droger, under deras förhållande. Veckorna gick och jag väntade på att soc. skulle höra av sig, till slut ringde jag dom, för att höra vad som händer. Mitt ex får redan på att jag har kontaktat dom och inte berättat det för henne, så hon ringer mig och är rasande och säger att jag har gått bakom hennes rygg och jag blir förbannad på henne och säger att jag är trött på hennes struliga killar. eftersom soc blir inkopplade varje gång när det händer något som hennes killar ställer till med. 


    Nu är hon förbannad och vägrar samarbeta. ?Hon och hennes man har bestämt att det är varannan vecka som gäller nu oavsett högtid? då kontrar jag med att det har inte hon någon rätt själv att bestämma. Tycker att jag är den elaka och jag har förstört samarbetet. Hon vägrar att vi ska gå på samarbetsamtal. Vi har två barn ihop, den ena bor på heltid hos mig och vi har en som bor varanann vecka. som vi har gjort upp tidigare så ska barnet som bor varannan vecka, vara hos mig i jul men det vägrar mitt ex nu, för jag har förstört samarbetet. Hur ska jag gå vidare? 


    Med vänlig hälsning, en desperat pappa

  • Svar på tråden Strul med mitt ex…
  • Magical

    Har ni avtal om tex varannan jul, i skrift? Annars står ord mot ord just i det. 

    Jag blir väl mest fundersam över om det finns droger i det andra hemmet? Vad sa soc när du ringde dem?

  • Krr85

    Vi har inga avtal som är skrivna, haft sms kommunikation om varannan jul/högtider. Problemet är att hon vägrar ha samarbetssamtal för att skriva avtal. Jag har haft möte med soc och dom känner sig säkra på mannens kontaktnät som han har och jag påtalar att det är andra gången detta sker så länge som han har funnits med i bilden. Vi bodde tidigare i en annan kommun och då blev det värsta pådraget, han fick inte vistas hemma med min dotter tills vi hade gjort en säkerhetsplanering som jag var involverad i. Men soc i kommunen som vi bor i nu är inte lika oroliga. 

  • erikaABC

    Försök få till skriftlig avtal om hur barnen ska vistas
    Gå via tingsrätten om det inte på frivillig väg

Svar på tråden Strul med mitt ex…