• bagheera

Var köpa nattlinne m dragsko till bebis???

Hej,
    jag läste i nån vänta barn bok om en sorts sovplagg till bebisen som ser ut som ett långt nattlinne och har en dragsko eller knappar längst ned på nattlinnet. Man öppnar o stänger alltså nedtill.
    Tänkte det kunde va smart för nattliga byten och att bebisen inte behöver ha kläder m ben när den sover.
    Har tittat runt i affärer men inte sett nåt, antingen är sovkläderna vanliga nattlinnen eller med ben. Nån som vet om de är bra och vart man kan köpa dom?

• Svar på tråden Var köpa nattlinne m dragsko till bebis???
  • PrincessOfIce

Polarn och Pyret har ett sådant plagg..
    Jag fick ett liknande plagg fast med knappar istället för dragsko nertill av min svärmor när min son föddes som hon köpt i Usa...
    Den kunde han aldrig använda då det var jättevarmt när han föddes och när det blev lite kallare så var den för liten..

• Elut

Mina barn har inte gillat de sovplagg som du beskriver. De har gillat att kunna sparka fritt och de går inte så bra i den "sovpåsen". Vi har låtit de sova i bara body när de var små.

Tror att jag köpt dem på H & M.....

• bagheera

ok, tack för svaren!
    Jag ska se om jag får tag på nån o sen testa i vinter när det blir kallt, BF i december så det kanske uppskattas

• Jennie Brunflo

Sigrid föddes 1/12 - 04 och till henne hade vi pyjamas med fot. Hon uppskattade inte de där nattlinnena med dragsko.
    Fast JAG ville att hon skulle ha det!

Det blev en stålmannenpyjamas istället. En blå, till farfars stora förskräckelse - hon är ju tjej!

• bagheera

Jennie Brunflo;
    hahaha, skrattar gott åt ditt inlägg.
    Det är nog samma här, att JAG vill att hon ska ha det på sig, men vi får se hur det går med det.

Ingen som har nån bra erfarenhet av de här nattlinnena???

• kixan

Alma hade ett sånt, vi köpte det på Lindex. Hon hade inget emot det, men det blev inte använt särskilt ofta för hon sov med oss och då blev det varmt nog med bara blöja.

Svar på tråden Var köpa nattlinne m dragsko till bebis???