• Anonym (Kaffedraken)

    Finns det ens seriösa män på denna sajt?

    Skrev en kvinna på en dejtsida. Det verkar som att många kvinnor ställer samma fråga.
    Så min fråga är: finns det ens seriösa män på dejtsidor?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det ens seriösa män på denna sajt?
  • Anonym (Nykär)

    Absolut, det finns! Jag var länge tveksam men skaffade ett konto på Match. Där hittade jag en kille jag tyckte verkade intressant, gillade hans bild och vi började skriva till varandra. Vi är båda ute efter ett seriöst förhållande och vi har träffats och det känns så himla bra. Jag har fått träffa hans barn också, allt känns så bra.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nykär) skrev 2022-12-24 07:24:51 följande:

    Absolut, det finns! Jag var länge tveksam men skaffade ett konto på Match. Där hittade jag en kille jag tyckte verkade intressant, gillade hans bild och vi började skriva till varandra. Vi är båda ute efter ett seriöst förhållande och vi har träffats och det känns så himla bra. Jag har fått träffa hans barn också, allt känns så bra.


    Vad roligt!
    Ja, det känns mer positivt när man läser en kvinnas presentation om hon inte har taggarna utåt.
  • Anonym (Anna)

    Träffade min särbo på happypannkakes för 5 år sedan.
    Men innan jag träffade just honom så fick jag sålla rätt hårt.
    Så visst finns det seriösa män liksom seriösa kvinnor.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anna) skrev 2022-12-24 08:02:27 följande:

    Träffade min särbo på happypannkakes för 5 år sedan.
    Men innan jag träffade just honom så fick jag sålla rätt hårt.
    Så visst finns det seriösa män liksom seriösa kvinnor.


    Ja, att det finns seriösa kvinnor, det vet alla.
    Verkar vara sämre ställt med män.
    Män beskylls ofta för att bara vilja en sak. Bara pratar sex på dejtsidor.
    Jag själv är seriös. I samtliga fall så är det kvinnorna som börjat prata sex.
    Det går inte ihop med bilden av att män bara ska prata sex.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-24 08:05:46 följande:
    Ja, att det finns seriösa kvinnor, det vet alla.
    Verkar vara sämre ställt med män.
    Män beskylls ofta för att bara vilja en sak. Bara pratar sex på dejtsidor.
    Jag själv är seriös. I samtliga fall så är det kvinnorna som börjat prata sex.
    Det går inte ihop med bilden av att män bara ska prata sex.
    Jag träffade en mycket yngre kvinna som sa att hon var trött på killar som bara pratade sex och som försökte saker på dejterna. Hon var inte så intresserad av sex. Hon fick kontakt med dom på nätet.
    Vi fick också kontakt på nätet. Hon skrev till mig.
    Vi träffades och jag pratade inte om sex, och försökte inget.
    Senare så sa hon att hon velat, men att det var jag som skulle ha tagit första steget. Hon tog ofta upp ämnet sex, och skickade en bild på sina bröst.
  • Guldnovan

    Seriös betyder INTE att man är intressant för alla eller ens någon. 
    Om ingen tycker om mig och vill veta mer  spelar det ingen roll hur seriös jag är. 

  • Tecum
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-24 08:37:55 följande:
    Jag träffade en mycket yngre kvinna som sa att hon var trött på killar som bara pratade sex och som försökte saker på dejterna. Hon var inte så intresserad av sex. Hon fick kontakt med dom på nätet.
    Vi fick också kontakt på nätet. Hon skrev till mig.
    Vi träffades och jag pratade inte om sex, och försökte inget.
    Senare så sa hon att hon velat, men att det var jag som skulle ha tagit första steget. Hon tog ofta upp ämnet sex, och skickade en bild på sina bröst.
    Men om hon ofta tog upp ämnet sex och även skickade bilder på sina bröst tog hon ju första steget. De signalerna kan ingen missa, det var du som inte tog nästa steg fast du borde.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tecum skrev 2022-12-24 11:13:25 följande:
    Men om hon ofta tog upp ämnet sex och även skickade bilder på sina bröst tog hon ju första steget. De signalerna kan ingen missa, det var du som inte tog nästa steg fast du borde.
    Jag missade inte dom signalerna. Problemet var att jag fick dom signalerna 2 år senare. Inte när vi träffades.
  • Tecum
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-24 11:18:32 följande:
    Jag missade inte dom signalerna. Problemet var att jag fick dom signalerna 2 år senare. Inte när vi träffades.
    Men om hon skickade bröstbilder efter två år hade iaf jag försökt ta upp kontakten igen...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tecum skrev 2022-12-24 11:38:38 följande:
    Men om hon skickade bröstbilder efter två år hade iaf jag försökt ta upp kontakten igen...
    Vi hade kontakt och hon ville ses flera ggr, men jag tackade nej. Covid härjade som värst då.
Svar på tråden Finns det ens seriösa män på denna sajt?