• kattis71

Smärta outhärdligt

Livet glider mig ur händerna. 51 år kvinna. Min kropp börjar lägga ner och därmed psyket. Jag är rädd och ledsen. Känner inte igen mig själv. Varje dag är en kamp mot smärta och läkare hittar inget. Jag gör allt rätt, mediterar, promenerar, äter rätt och vill må bra. Sömnsvårigheter och ångesten drar ner mig. Det enda som hjälper mot smärtan är Imovan, vilka jag helst inte vill äta. Sover ett par timmar på de iaf. Inget känns bra utan allt känns som en transportsträcka. Jag har det förutom smärta och Sömnsvårigheter rätt bra. Känner frustration över att inte kunna glädjas åt det jag har. Har grav järnbrist och ska få dropp. Hoppas det hjälper. Blir allt mer svart i tankar och hopplösheten ökar för varje dag då jag märker hur kroppen lägger ner mer och mer. Har haft det så här en längre tid men håller fin fasad utåt men orkar snart inte mer. Förstår uttrycker- jag vill inte dö men klarar inte av att leva.

• Svar på tråden Smärta outhärdligt
  • Anonym (Mili)

Hej,
    Jag vet inte riktigt om du söker något svar men jag tänker anta det. Så om vi börjar med smärtan, är det nerv- eller muskelsmärta du har problem med? Tyvärr får man inte sällan muskelavslappnande utskrivet mot nervsmärtor vilket i sin tur kan förvärra tillståndet om det är nerverna som i grunden är orsaken till smärtproblematiken.
    Mvh

• Anonym (Klimakteriet)

Du skriver inte om någon grundproblematik som kan orsaka detta, så jag säger, börja med att läsa på om klimakteriet om du inte redan gjort det. Allt det du beskriver kan ha sin förklaring där! 

Rekommenderar ffa Monika Björn och hennes böcker samt instagram Stark genom klimakteriet. 

• Anonym (Klimakteriet)

Läste nu att du skrev att de inte hittar något. det stärker ju å andra sidan tanken att det är klimakteriet som gett dig en rejäl käftsmäll.  Läkare är inte experter på klimakteriet, du ska ha tur om du hittar någon som kan ge dig rätt hjälp. 

• Anonym (klimakterieförnekare)

Men har du obehandlad endometrios eller vad är det som ger sådana smärtor?

Skrik på hjälp i vården tills du blir höld, så där kan du ju inte ha det?

• kattis71

Tack ni som svarade/skrev. Ni gav mig styrkan så i dag har jag fått östrogenplåster utskrivna och läkaren på Kry tvekade inte en sekund. Solklara symtom på klimakteriet. Nu är det bara att hålla tummarna. 
    Tack!!!!

• Anonym (Katti)

Låter som att du har infektioner i nroppen. Väldigt typiska symtom för fästingburna infektioner. Om de tar borreliaprov på vc visar det ofta inte rätt, de testerna är så okänsliga. Mitt råd är att gå med i borreliagrupper på facebook. Fråga runt där. Infektioner "äter" ofta upp ditt järn, många drabbade som har lågt järn. Smärta, psykiska besvär och sömnsvårigheter är typiska infektionssymtom där infktionen gått upp i hjärnan. Läkarna saknar bara verktygen stt ta reda på vad det är. Det du kan göra är att leva hälsosamt, dvs uteslut socker och rör på dig så mycket du kan för att syresätta kroppen. Och kolla fb-grupperna, där finns många med samma erfarenheter.

• Anonym (Billy)

Provat kallbada och basta? Det är en bra medicin mot smärta. Brukar ta rn långpromenad till mitt kallbadhus och varva bastu med kallbad och det lindrar min värk och hör att jag sover bättre i jobbiga prrioder.

Svar på tråden Smärta outhärdligt