• Anonym (Undrar)

Hur ofta kollar ni killar o svarar på Instagram dm?

Om ni har en tjej som ni tycker om men som än så länge är bara er vän, hur ofta messar ni med henne?

I övrigt, hur ofta är ni inne o kollar på sociala medier i stort? En gång per dag eller oftare? 

Jag är inne typ 3 ggr per dag så det är det lilla jag har att utgå ifrån.. inte alla som funkar som mig dock 

Tacksam för era åsikter och god Jul på er!

• Svar på tråden Hur ofta kollar ni killar o svarar på Instagram dm?
  • Anonym (He's just not that into you)

En kille som gillar en tjej kollar sina dm:s dagligen, flera gånger om dagen. En kille som bara ser en tjej som en vän kommer att kolla lika ofta som han annars gör.

De flesta som har sociala medier kollar dagligen, har notifieringar på telefonen och allt möjligt. Det finns undantag men det är inte vanligt numera att ha sociala medier men knappt använda dem.

• Anonym (Öh)

Konstig fråga, alla är olika liksom.

men de föesta har också notificationer i appar där man skickar direktmeddelanden och de ser man ju när man kollar av telefonen med jämna mellanrum.
    svarar han inte dig inom ett par timmar (beroende på arbetstid mm) så är han nog helt enkelt inte så intresserad. De som varit intresserade är oftast bra på att svara eller skicka egna meddelanden.

• Anonym (Undrar)

Ja det ni säger stämmer med min bild av situationen... är ni killar eller tjejer? Trots att alla är olika så för jag ändå lite statistik...

Man kanske bör tillägga att killen i sig inte gillar nåt annat heller eller ser meddelande på flera timmar,  ibland dagar, vilket får mig att tro att han typ inte använder sig av mobilen så mycket som andra gör. 

IRL är han alltid på och vill snacka, ler, har bra kroppsspråk,  lutar sig mot mig, riktad mot mig, tittar på mig när jag inte ser. Och dms som vi skickar är ganska neutrala, mest roliga reels... Kanske är vi mest vänner?

Svårt att säga med den infon. Det finns liksom inget som säger att ni absolut bara är vänner, en del killar fattar inte riktigt hur man visar intresse och en del gör precis såna saker då som du skriver om, att de skickar reels, är trevliga irl osv. Svårt. Fråga om ni ska ta en fika på fritiden? Verkar som att det är någon du känner via jobb eller studier.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (He's just not that into you) skrev 2022-12-25 10:24:04 följande:

Svårt att säga med den infon. Det finns liksom inget som säger att ni absolut bara är vänner, en del killar fattar inte riktigt hur man visar intresse och en del gör precis såna saker då som du skriver om, att de skickar reels, är trevliga irl osv. Svårt. Fråga om ni ska ta en fika på fritiden? Verkar som att det är någon du känner via jobb eller studier.

Jo kanske det... tyvärr känner vi varandra via jobb på ett sätt som gör att jag inte kan ta ett sådant initiativ. Man kan säga att han är lite i beroendeställning till mig fram till sommaren så jag är väldigt försiktig och svarar bara i samma omfattning som han.

Vi ses professionellt en gång i veckan, en timme ungefär, men ses i övrigt på arbetsplatsen under t ex  raster. Efter sommaren slutar vi vara på min arbetsplats tillsammans (han lämnar) men det skulle ändå se bättre ut om det var han som frågade ut mig än tvärtom. 
    Anonym (Undrar) skrev 2022-12-25 11:55:35 följande:
    Jo kanske det... tyvärr känner vi varandra via jobb på ett sätt som gör att jag inte kan ta ett sådant initiativ. Man kan säga att han är lite i beroendeställning till mig fram till sommaren så jag är väldigt försiktig och svarar bara i samma omfattning som han.

Vi ses professionellt en gång i veckan, en timme ungefär, men ses i övrigt på arbetsplatsen under t ex  raster. Efter sommaren slutar vi vara på min arbetsplats tillsammans (han lämnar) men det skulle ändå se bättre ut om det var han som frågade ut mig än tvärtom. 
    Oj! Ja du får absolut inte göra något som kan uppfattas som intresse i det här läget. Vem vet, han kanske också har den tanken att det är olämpligt just nu? Var bara normalt trevlig så länge. Om han vågar ta steget sedan när han har slutat så vet du hur det står till. Tills vidare skulle jag inte sätta livet på paus iaf utan dejta och umgås med andra karlar som vanligt. Det är ju dumt att sitta och vänta på någonting som kanske inte är någonting.
  • Anonym (Undrar)

Ah läste inte detta när det var nytt, men tack för svaret. Jag tänker faktiskt sätta det romantiska livet på paus ett tag,  kan inte se andra just nu. Men jag ska träffa vänner och fokusera på mitt välmående.. 

En till grej jag har noterat är att när han loggar in på Instagram så går han och likear alla bilder som jag postat sen senast. Jag postar nån bild varannan eller tredje dag bara men han går verkligen aktivt in på mitt konto och likear ALLA

Svar på tråden Hur ofta kollar ni killar o svarar på Instagram dm?