• Anonym (J.P)

Skilja på sex och kärlek?

Kan du skilja på sex och kärlek- dvs kan du ha sex med en person utan att vara kär? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skilja på sex och kärlek?
  • Anonym (Kaffedraken)

När jag var kär i en yngre kvinna så sa flera här att jag bara var kåt.
    Kärlek är samma sak som sex alltså.

• Anonym (Jag kan detta, men)

...jag kan ha sex med en kvinna jag inte älskar, det räcker att jag tycker hon är attraktiv. Jag kan tom. ha sex med en kvinna som jag egentligen tycker illa om, men då får hon vara jäkligt attraktiv för att det skall funka.

Men jag verkar inte ha förmågan att kunna ha sex ett par gånger med en kvinna utan att sedan bli kär. På det sättet har jag vid ett tillfälle blivit kär i en dam som är riktigt jäkla irriterande, lätt narcissistisk och med ett helt horribelt uppblåst ego. Jag tål egentligen inte henne, trots att hon är skitsnygg men på det årets julfest med jobbet så blev det vi. Var ihop 4 år, och då jäkla konstigt att vara jättekär, helt såld (sådär att hon kunde pussa mig på kinden och jag fick stånd) och irriterad på någon samtidigt.

Så man får se upp med sex, åtminstone om ens hjärna inte verkar kunna skilja på det och kärlek.  

• Anonym (Jag)

Kvinna här. Jag har inga problem att skilja på sex och kärlek, och inte blir jag kär ens om jag har en stadig kk ett längre tag. Förstår inte hur svårt det ska vara att fatta situationen. Ett ons är sex. En kk är sex. Någon man dejtar, då är det känslor inblandat.

• Anonym (Kvinna, 46)

Jag kan ha sex med någon utan att vara kär men visst måste det finnas något som gör att jag fastnar för just den mannen. 

Jag är gift och min man vill att jag söker sex utanför vårt äktenskap. Det passar mig bra och jag har några älskare. Jag tycker om dem men den jag älskar är min man. Det viktigaste för mig är att de män jag träffar har sina egna liv och inte är intresserade av att inleda något med mig. Det ska stanna vid sex och allmänt gillande. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna, 46) skrev 2022-12-25 11:04:02 följande:

Jag kan ha sex med någon utan att vara kär men visst måste det finnas något som gör att jag fastnar för just den mannen. 

Ja, skillnad mot män. Vi ligger med vem som helst.
  • Anonym (Kvinna, 46)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-25 11:16:18 följande:
    Ja, skillnad mot män. Vi ligger med vem som helst.
    Du för alltså alla mäns talan? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna, 46) skrev 2022-12-25 11:26:18 följande:
    Du för alltså alla mäns talan? 
    Nej, det är mer vad dom flesta kvinnor säger om män.
  • Anonym (5464)

Kvinna.
    Skulle aldrig ligga med någon som jag inte bar kär/ intresserad av.
    Har inte behov av sex bara för att ha sex.

• Anonym (Kvinna, 46)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-25 11:27:25 följande:
    Nej, det är mer vad dom flesta kvinnor säger om män.
    "De flesta kvinnor". Vad känner du för kvinnor? Ingen av alla kvinnor jag känner säger så om män. 
  • Anonym (ISV)
    Anonym (5464) skrev 2022-12-25 11:32:05 följande:

Kvinna.
    Skulle aldrig ligga med någon som jag inte bar kär/ intresserad av.
    Har inte behov av sex bara för att ha sex.

Samma här.
    För mig är kärlek oerhört mycket viktigare än sex.

Skulle aldrig ha sex utan kärlek, kan dock vara kär och må bra utan sex.
Svar på tråden Skilja på sex och kärlek?