• Anonym (SegaRåttan)

Fy attans för Marabous Paradis ask.

Bor i USA sen årtionden tillbaka och beställde en ask Paradis från Amazon att ha i jul och skryta för familjen hur gott svensk choklad är. Till min förvåning så var det jag som tyckte den smakade skit och inte alls som jag minns den. Höll på att hulka när jag åt den där kanelapelsinpralinen för att inte nämna den med lakrits i. Och jag som i vanligt fall älskar lakrits. Wtf har Marabou ställt till med?

• Svar på tråden Fy attans för Marabous Paradis ask.
  • Elin pelin

Mmm, de gjorde om smakerna för ett par år sedan och vissa är vidriga (ex kanelapelsinen)!

• MsFry

Både Alladin- och Paradisasken har helt tappat det, äckligare choklad får man leta efter. Blir typ ledsen när jag får en sådan ask. Vill man ha god Marabou är det Twist-påsen man ska köpa. 

• Exhale

Jag förstår dig ta! Apelsinkanelen är skitäcklig som de flesta pralinerna i Aladdin och paradisaskarna nu för tiden. Tackar vet jag förr när den innehöll trillingnöt,fransk nougat m.m. Att de fortfarande saluför skiten är för mig en gåta men det är en tradition att köpa dessa och då verkar många strunta i hur mycket det ändras i dem. 

• Anonym (SegaRåttan)

Ja, det var verkligen synd. Som tur var så har chokladen här blivit mycket bättre Än den var då jag först kom hit. Men jag minns ändå den svenska chokladen som den ljuvligaste som finns. Jag hade inte kunnat bli mer besviken än om Marabou fyllde upp asken med potatisskal. Tyvärr. 

• Anonym (Mini)

Blivit totalt skräp sedan några år tillbaka. Vet inte riktig vad som ändrats men det smakar inte bra iallafall. Har slutat köpa. 
    Trist för man associerar jul och paradis eller Alladinask tillsammans liksom. 

• Anonym (Mini)
    Elin pelin skrev 2022-12-25 15:06:13 följande:

Mmm, de gjorde om smakerna för ett par år sedan och vissa är vidriga (ex kanelapelsinen)!

Innan var det väl den för äckliga limefyllningen istället. Blärk. Då jag slutade köpa. 
    Men antar det är billigare att producera med de här äckelpäckel fyllningarna i kanske. Men försäljningen måste minskat tänker jag. 
  • Aniiee

Var några år sedan jag hade en paradis eller vanlig aladdinask framför mig. Om någon i familje köper så är det Aladdin Dark, men den är inte heller så kul Jag håller med MsFry, köp en twist-påse istället.

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Rakt på sak)

De där askarna förstörs allt mer med tiden ts. Det du kommer ihåg är långt borta.

• Anonym (Allergi)

Håller med. Skitäckliga. Har funderat på om det för att de är rädda för nötallergiker och att alla inte ska kunna köpa asken. De har ju tagit bort alla med nötter och ersatt med sötsliskig skit.

• Anonym (Mörk)

Enda som går äta numer är Alladin mörk. Inte alla i den, men Paradis gillar jag då rakt av ingen längre. Föredrar Lindts chokladkakor också. Den på 90%.

• Anonym (chokladälskare)

Dessa kartonger är helt oätliga nuförtiden, har slutat köpa för många år sen.

• Citronella

Jag håller med de går inte att äta jag var inte förtjust i dem förr heller men de senaste åren har det gått utför för att uttrycka det milt. Jag köper Lindt eller Anthon Berg istället. 

• Aniiee
    Anonym (Allergi) skrev 2022-12-25 16:30:24 följande:

Håller med. Skitäckliga. Har funderat på om det för att de är rädda för nötallergiker och att alla inte ska kunna köpa asken. De har ju tagit bort alla med nötter och ersatt med sötsliskig skit.

Inte ett dugg, det är fortfarande nötter i Paradis och Aladdin. Däremot så är socker (för det är vad kola/karamell är, rakt igenom) och lite essence väldigt mycket billigare...
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Upprörd smurf)

Ja, och vad hände med sarsaparill-pralinen egentligen?

• Kvittning

Har helt slutat köpa de askarna till jul, håller mig till lindt istället. De är mycket godare.

Svar på tråden Fy attans för Marabous Paradis ask.