• Anonym (Nrj)

Hur blir man mer positiv och energisk?

Finns det något sätt? Vad kan man göra? Vad är era egna erfarenheter och bästa?råd?

• Svar på tråden Hur blir man mer positiv och energisk?
  • Anonym (Jag)

Det absolut bästa sättet, och bevisat genom forskning, är tacksamhet. Att fokusera på vad man är tacksam för i livet. Man kan t ex sitta på kvällen och tänka på tre saker man är tacksam för. Kommer man inte på så mycket kan man tänka på tre saker som gått bra under dagen.

Det är tätt kopplat till nästa sak som jag tänker på, nämligen att fokusera på det som går bra i livet.

Och tredje, som jag själv också har kommit fram till och är tätt kopplat till förra, är att sluta gnälla och försöka se det positiva. Inom rimliga gränser så klart. Och man får vara ledsen för saker också.

• Anonym (Yay)

Bra kost och träning/motion går mig positiv för då mår jag även som bäst. Även att tänka på allt jag är tacksam för! 
    Gör saker som du tycker om och du vet gör dig glad, livet känns då mer positivt enligt mig då.
    Var försiktig så det inte blir någon "toxic positivity" det ska liksom inte vara tvingat, man får gnälla och vara ledsen också.

• Anonym (Hänger med killkompis)

Jag har en killkompis som nästan alltid är glad. Jag vet inte om han är född sån eller bara tycker livet är väldigt kul. Brukar hänga med honom ett tag och det smittar av sig. Stressar av, saker blir äsch skitsamma.

Blir väldigt påverkad av andra, om någon är nere blir jag nere man drar ner varandra men han är nästan alltid glad och positiv. 

• Anonym (Uppskatta din kropp och din hälsa)

Varje dag jag vaknar och inget gör ont är redan en bra dag. 

För så kommer det inte att vara resten av livet, helt garanterat.

Träna, spring och dansa medan du kan, för en dag kommer du inte att kunna det längre.

Var onyttig ibland för all del, men ta hand om din kropp till vardags. Man kan inte ge en motor dåligt bränsle och tro att den ska köra jämnt och väl över tid.

Äter man skit mår man dåligt av det också.

• Anonym (KB)

Umgås med rätt vänner har jag lärt mig. Mött människor som bara vill dra ner en. Speciellt såna som vill dra ner en för att man är glad och sprallig. Även i förhållande, tidigare killar gnällde konstant. Fy var trött jag blev, idag träffar en positiv, glad och sprallig kille som gör dagarna bara bättre.

• Anonym (A)
    Anonym (KB) skrev 2022-12-25 19:08:30 följande:
    Umgås med rätt vänner har jag lärt mig. Mött människor som bara vill dra ner en. Speciellt såna som vill dra ner en för att man är glad och sprallig. Även i förhållande, tidigare killar gnällde konstant. Fy var trött jag blev, idag träffar en positiv, glad och sprallig kille som gör dagarna bara bättre.
    +1
  • grönkub

Var tacksam och ge genuina komplimanger.
    Umgås med människor som lyfter upp dig och inte drar ner dig.
    Träna och håll dig i form.
    Ät bra.
    Sov.

• AnnaSthlm

Undersök om du har blodbrist eller knas med hormoner. 
    Introducera daglig motion, promenader räcker. 
    Begränsa skärmtid kraftigt. 
    Gör en lista på vad som tände din kreativa gnista när du var 16-22. 
    Gör det. 

• Anonym (K)

Äta nyttigt, ta vitaminer. 
    Träna. 
    Var effektiv. Gå utanför dörren. 

Svar på tråden Hur blir man mer positiv och energisk?