• Suddis2000

    Hämta

    jag och mitt ex ses inte speciellt ofta iom att vi lämnar och hämtar på förskolan då det klaffar med schemat men ibland händer det exempelvis vid långhelger mm att vi ses o lämnar över. Vi bodde tillsammans på söder länge och min dotter går även i skola, när vi separerade så flyttade jag söder om söder typ en kvart bort med buss vilket gör att vi har en längre väg på morgonen till skolan vilket i sig inte är några konstigheter men för att ge lite bakgrund? jag har för det mesta både hämtat och lämnat på söder för att vara schysst mot mitt ex då det inte är några större problem för mig att åka då jag inte tycker att det är speciellt jobbigt i sig.. Men nu känner jag lite att det missgynnar min dotter att hon aldrig får visa sin ?vardag? lite av sin miljö sina rutiner som jag vet att hon säkert skulle vilja visa upp men även för att förankra att det här är hennes ?hem? då menar jag inte att mitt ex ska komma hem till hos utan mer som ett positivt bekräftande eller vad man ska säga? Så nu vill jag förändra det, vad är rimligast att den som hämtar anpassar sig eller den som lämnar? 



    sorry att jag skriver som en kratta.

    tack ! 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-26 14:03
    Nu kom allt inte med..
    Vi kör 2-2-3 System idag vilket gör att vi inte ses * skulle det stå.
  • Svar på tråden Hämta
  • Magical

    Jag förstår inte helt vad du menar. Vad är det som ska visas och för vem? 

Svar på tråden Hämta