• Anonym (A)

Grön/gult snor på morgonen i över en vecka.

Jag har som rubriken beskriver varit tät varje morgon och när jag snyter mig kommer de grön/gult snor (mest torkat) och har en känsla "nu håller jag på att bli förkyld" liiite ont i halsen, trött, seg osv MEN detta går över efter jag varit vaken ca 1-2 timmar och de går över helt då.

Färgen brukar väll betyda att man har något virus? Men ja det går ju över, men undrar vad tusan detta är? Någon som varit med om samma?

Jag är gravid i vecka 17 , kan det vara något "graviditets besvär" bara?

• Svar på tråden Grön/gult snor på morgonen i över en vecka.
  • Anonym (Bobvious)

Låter som förkylning.

• Anonym (A)
    Anonym (Bobvious) skrev 2022-12-27 13:05:29 följande:

Låter som förkylning.

Känns så konstigt att detta bara är på morgonen och alla symtom försvinner efter 1-2 timmar. 

Kan de kanske vara någon lättare förkyldning eller någon större som inte brytyt ut än om man säger så?
  • Anonym (qwerty)

Det är en bihåleinflammation du har.

• Anonym (Bobvious)
    Anonym (A) skrev 2022-12-27 15:46:16 följande:
    Känns så konstigt att detta bara är på morgonen och alla symtom försvinner efter 1-2 timmar. 

Kan de kanske vara någon lättare förkyldning eller någon större som inte brytyt ut än om man säger så?
    Ja har man en mildare variant så har man inte så kraftiga symptom heller. Jag mår själv oftast lite bättre framåt em men kan vara ganska risig på morgonen och sedan matt på kvällen. Det kan också vara så som du föreslår att det inte riktigt har brutit ut än utan blir värre inom några dagar.
  • Anonym (A)
    Anonym (Bobvious) skrev 2022-12-27 17:02:37 följande:
    Ja har man en mildare variant så har man inte så kraftiga symptom heller. Jag mår själv oftast lite bättre framåt em men kan vara ganska risig på morgonen och sedan matt på kvällen. Det kan också vara så som du föreslår att det inte riktigt har brutit ut än utan blir värre inom några dagar.
    Ja är väll bara vänta och se. Har varit såhär så länge, över en vecka som sagt. Men ja..

Jag är tröttare än vanligt nu på kvällarna, men kan ju bero på graviditeten, de vet jag inte. Men mår bra på dagarna och har energi osv.
  • Anonym (Bobvious)

Ja du kan ju avvakta och se. Men kolla 1177 för bihåleinflammation också för att se om symptomen stämmer, när man ska kontakta läkare osv. Alltid bra att vara försiktig, särskilt om man är gravid.

Svar på tråden Grön/gult snor på morgonen i över en vecka.