• annieh897

    Vilket namn?

    Vi försöker bestämma oss för vad Frejas lillasyster ska heta. Vi är inte helt överens om vilket alternativ som är bäst. Vilket av dessa namn hade ni valt? Motivera gärna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn?
  • Anonym (TantJohanna)

    Tycker om alla namnenGlad men fick mest svårt att välja mellan Hilda och Iris...men det fick bli Iris. Det höll min dotter på att få heta. Tycker det passar bra med Freja även om alla namnen funkar med hennes namn... men Freja och Iris rullade på bra i munnen! Iris- så fint.

  • Embla twopointoh

    Alla namnen ligger i tiden och funkar bra ihop tycker jag, men jag röstade på Tyra eftersom det också precis som storasyster Freja anspelar på en fornnordisk gud. Hilda passar också, då även det kommer ifrån den namnfloran.

    Vera och Iris sticker ut lite, eftersom de inte är fornnordiska. Men de "skär" sig inte med storasysters.

  • trollhona

    Fina namn allesammans, min röst föll på Hilda då ni redan har ett syskon med fornnordiskt namn. Så Hilda eller Tyra passar bäst av de som finns på listan.

    Tycker namn med fornnordisk klang som Signe, Astrid, Elvy, Idun och Eivor är mer speciella och inte lika "uttjatade" som många andra är.

Svar på tråden Vilket namn?