• Bubbel­82
    Thu 29 Dec 2022 15:30
    4304 visningar
    18 svar
    18
    4304

    40+ IVF

    Hej!
    jag är en tjej på 40 år! jag är sambo med en kille som är yngre än jag och han har inga egna barn, jag har 3 st. Vi har kämpat i flera år med att försöka bli gravid men har verkligen haft världens otur med missfall, utomkvedshavandeskap och misslycka ägg plock där jag hamnade på lasarettet😥 Nu är vi inne på vårt 4:e försök, fick ut 12 fina ägg, 3 befruktade och på dag tre kunde vi sätta in 2 fina ägg 🥰 hade test dag igår och fick ett +❤️ men ännu vågar vi inte ropa hej? någon mer som är i typ samma situation som vi? Hade varit så kul att ?prata? med någon som varit eller är med om något liknande ????🏻

  • Svar på tråden 40+ IVF
  • Bubbel­82
    Tue 3 Jan 2023 15:27
    #1

    Ingen som är i typ samma sits? Eller bara gravid över 40?! Flört

  • Fri 16 Jun 2023 19:58
    #2

    Hej jo jag, typ ett halvår efter att du skrivit? hahaha
    är 42 och har precis plussat efter 4: e ivf försöket :) 

    hur mår du? 

  • Bubbel­82
    Mon 7 Aug 2023 14:16
    #3

    Hej!!
    åh vad kul, grattis till er 💕 har inte varit inne på länge då jag inte fick någon respons 😛 men så kul att ni plussat. Hur mår du? När ska ni ha? Jag mår bra och längtar så mycket till bf, knappt 4 veckor kvar nu, ska på ul imorgon och kolla tillväxt.

  • Bubbel­82
    Mon 7 Aug 2023 17:55
    #4
    Orkidé8181 skrev 2023-06-16 19:58:32 följande:

    Hej jo jag, typ ett halvår efter att du skrivit? hahaha
    är 42 och har precis plussat efter 4: e ivf försöket :) 

    hur mår du? 


    Hej!!
    åh vad kul, grattis till er 💕 har inte varit inne på länge då jag inte fick någon respons 😛 men så kul att ni plussat. Hur mår du? När ska ni ha? Jag mår bra och längtar så mycket till bf, knappt 4 veckor kvar nu, ska på ul imorgon och kolla tillväxt.
  • Mon 7 Aug 2023 19:57
    #5
    Bubbel82 skrev 2023-08-07 17:55:19 följande:
    Hej!!
    åh vad kul, grattis till er 💕 har inte varit inne på länge då jag inte fick någon respons 😛 men så kul att ni plussat. Hur mår du? När ska ni ha? Jag mår bra och längtar så mycket till bf, knappt 4 veckor kvar nu, ska på ul imorgon och kolla tillväxt.
    Åh har har ni kommit så långt!
    vad kul och spännande 😊
    jag går in i v 13 imorgon, har mått rätt dåligt under sommaren, framförallt illamåendet 🤢
    men det har börjat lätta lite, nu är det främst kvällar och ibland ändå in på nätterna? men det är ändå ok? förhoppningsvis går det över helt 😊

    hur har du mått genom din grav? 
  • Bubbel­82
    Mon 7 Aug 2023 21:21
    #6
    Orkidé8181 skrev 2023-08-07 19:57:42 följande:
    Åh har har ni kommit så långt!
    vad kul och spännande 😊
    jag går in i v 13 imorgon, har mått rätt dåligt under sommaren, framförallt illamåendet 🤢
    men det har börjat lätta lite, nu är det främst kvällar och ibland ändå in på nätterna? men det är ändå ok? förhoppningsvis går det över helt 😊

    hur har du mått genom din grav? 

    Ja det känns overkligt, längtar så mycket Hjärta ska bli spännande att få titta på det lilla livet imorgon igen.
    usch så jobbigt:( är det första barnet? 


    jag har mått bra, trött i början men inget annat. Kul att ?prata? med någon som är i liknande sits och samma ålder, känns ju lite ensamt ibland. Vart gjorde ni ivf? 


     

  • Tue 8 Aug 2023 10:48
    #7
    Bubbel82 skrev 2023-08-07 21:21:47 följande:

    Ja det känns overkligt, längtar så mycket Hjärta ska bli spännande att få titta på det lilla livet imorgon igen.
    usch så jobbigt:( är det första barnet? 


    jag har mått bra, trött i början men inget annat. Kul att ?prata? med någon som är i liknande sits och samma ålder, känns ju lite ensamt ibland. Vart gjorde ni ivf? 


     


    Förstår det, vilket datum är du beräknad?

    nej detta blir 3: e för mig, har 2 sedan tidigare 17 och 14 år, de är väl sådär lagom glada 😂
    men det börjar landa och de har ändå börjat prata om att det kommer en till i familjen 😊

    vi gick på Stockholm IVF

    vart gick ni?
  • Bubbel­82
    Tue 8 Aug 2023 14:52
    #8
    Orkidé8181 skrev 2023-08-08 10:48:26 följande:
    Förstår det, vilket datum är du beräknad?

    nej detta blir 3: e för mig, har 2 sedan tidigare 17 och 14 år, de är väl sådär lagom glada 😂
    men det börjar landa och de har ändå börjat prata om att det kommer en till i familjen 😊

    vi gick på Stockholm IVF

    vart gick ni?

    Vi är beräknade till 1/9, har precis varit på ul nu och det var ingen liten bebis, så hon hade gärna fått komma lite tidigar? 


    Vi gick i Göteborg, jag har också barn sen innan, 16,14 och 9 Glad

    men det blir vårt första ihop och min sambos första!!

  • Tue 8 Aug 2023 15:01
    #9
    Bubbel82 skrev 2023-08-08 14:52:56 följande:

    Vi är beräknade till 1/9, har precis varit på ul nu och det var ingen liten bebis, så hon hade gärna fått komma lite tidigar? 


    Vi gick i Göteborg, jag har också barn sen innan, 16,14 och 9 Glad

    men det blir vårt första ihop och min sambos första!!


    Åh det är ju snart 😍
    varför gick ni på ul nu? Eller får man göra f kontroller när man är äldre?

    samma här, min sambos första 😊
  • Bubbel­82
    Wed 9 Aug 2023 05:23
    #10
    Orkidé8181 skrev 2023-08-08 15:01:20 följande:
    Åh det är ju snart 😍
    varför gick ni på ul nu? Eller får man göra f kontroller när man är äldre?

    samma här, min sambos första 😊
    ja det är det men just nu är varje dag så seg, man bara längtar och väntar Hjärta Men snart är bebis här!
    Sf kurvan hade planat av så därför fick vi göra ett ul. Men det var ingen fara på taket, bebis var välgödd Flört
    har ni gjort kubb? Eller några andra tester? Här gör man inga särskilda tester pga ålder, graviditeten ses som normal :) 
    Känner du någon skillnad nu när du är lite ålder, är din sambo i samma ålder som dig? 
  • Wed 9 Aug 2023 07:40
    #11
    Bubbel82 skrev 2023-08-09 05:23:28 följande:
    ja det är det men just nu är varje dag så seg, man bara längtar och väntar Hjärta Men snart är bebis här!
    Sf kurvan hade planat av så därför fick vi göra ett ul. Men det var ingen fara på taket, bebis var välgödd Flört
    har ni gjort kubb? Eller några andra tester? Här gör man inga särskilda tester pga ålder, graviditeten ses som normal :) 
    Känner du någon skillnad nu när du är lite ålder, är din sambo i samma ålder som dig? 
    Aha, men vad mysigt att få göra fler UL 😊

    vi ska göra KUB på fredag, alla blir erbjudna här vad jag förstått, var dock inte så då jag var gravid senast.
    så har aldrig gjort KUB förut 😊

    Nej känner faktiskt ingen skillnad, kanske kommer sedan med magen och allt, men hittills ingen skillnad från tidigare.

    Har du känt någon skillnad genom graviditeten?

    ja min sambo är yngre än mig 😊
  • Bubbel­82
    Wed 9 Aug 2023 09:57
    #12
    Orkidé8181 skrev 2023-08-09 07:40:22 följande:
    Aha, men vad mysigt att få göra fler UL 😊

    vi ska göra KUB på fredag, alla blir erbjudna här vad jag förstått, var dock inte så då jag var gravid senast.
    så har aldrig gjort KUB förut 😊

    Nej känner faktiskt ingen skillnad, kanske kommer sedan med magen och allt, men hittills ingen skillnad från tidigare.

    Har du känt någon skillnad genom graviditeten?

    ja min sambo är yngre än mig 😊

    Ja väldigt mysigt 
    kub är bra tycker jag då får man se det lilla livet tidigare och se att det är bra. V 19 när rutin ul är är ju sent. 


    känner ingen skillnad heller tycker jag. Känner mig pigg, däremot är jag väldigt lugn och det kan ju ha med åldern att göra!
    haha samma här, härligt Cool

  • Wed 9 Aug 2023 13:22
    #13
    Bubbel82 skrev 2023-08-09 09:57:48 följande:

    Ja väldigt mysigt 
    kub är bra tycker jag då får man se det lilla livet tidigare och se att det är bra. V 19 när rutin ul är är ju sent. 


    känner ingen skillnad heller tycker jag. Känner mig pigg, däremot är jag väldigt lugn och det kan ju ha med åldern att göra!
    haha samma här, härligt Cool


    ja men precis, känner mig också lugn faktiskt?

    hur får man vet vad det är för kön?
    vi betalade ett extra ul med vår första för att få veta, men det verkar som de flesta får veta på RUL idag om man vill? stämmer det? 


    jag är så nyfiken och vill gärna veta 😊

  • Bubbel­82
    Wed 9 Aug 2023 15:04
    #14
    Orkidé8181 skrev 2023-08-09 13:22:43 följande:

    ja men precis, känner mig också lugn faktiskt?

    hur får man vet vad det är för kön?
    vi betalade ett extra ul med vår första för att få veta, men det verkar som de flesta får veta på RUL idag om man vill? stämmer det? 


    jag är så nyfiken och vill gärna veta 😊


    Ja det bara ber ni om då, ja man är ju det! Spelar ju egentligen ingen roll men ändå vill man veta! Vad har du sen innan?
  • Wed 9 Aug 2023 15:10
    #15
    Bubbel82 skrev 2023-08-09 15:04:06 följande:
    Ja det bara ber ni om då, ja man är ju det! Spelar ju egentligen ingen roll men ändå vill man veta! Vad har du sen innan?
    Då ska jag göra det 😊
    har 2 killar 😊😊
  • Bubbel­82
    Wed 9 Aug 2023 15:22
    #16
    Orkidé8181 skrev 2023-08-09 15:10:42 följande:
    Då ska jag göra det 😊
    har 2 killar 😊😊
    Åh så kan det ju vara lite extra spännande att få veta 🥰
  • Wed 9 Aug 2023 15:53
    #17
    Bubbel82 skrev 2023-08-09 15:22:04 följande:
    Åh så kan det ju vara lite extra spännande att få veta 🥰
    Ja, även om vi såklart blir lika glada för vilket som 🥰
  • Bubbel­82
    Wed 9 Aug 2023 22:14
    #18
    Orkidé8181 skrev 2023-08-09 15:53:06 följande:
    Ja, även om vi såklart blir lika glada för vilket som 🥰
    Ja såklart, när man går igenom det vi gjort är kön så oväsentligt. Det är ett mirakel att det bara funkar 🥰 lycka till på fredag!!
Svar på tråden 40+ IVF