• Leeno

Skydda folket?

En fundering jag har... vi har ju ett fungerande systembolag som skyddar folket från alkoholberoende, visst? Tycka vad man vill men det minskar alkoholberoende. Med det i åtanke, vad ÄR då grejen med alla dessa spelreklamer exakt överallt? Borde man inte ha samma ambition att skydda folket mot detta beroende? Kan någon informera mig hur det kan vara okej?

• Svar på tråden Skydda folket?
  • Anonym (W)
    Leeno skrev 2022-12-30 20:00:46 följande:
    Skydda folket?

En fundering jag har... vi har ju ett fungerande systembolag som skyddar folket från alkoholberoende, visst? Tycka vad man vill men det minskar alkoholberoende. Med det i åtanke, vad ÄR då grejen med alla dessa spelreklamer exakt överallt? Borde man inte ha samma ambition att skydda folket mot detta beroende? Kan någon informera mig hur det kan vara okej?

Vi har även mycket alkoholreklam. Så jag tycker att det är ungefär samma sak. Vi har åldersgränser på båda två. Dessutom kan man väl bli avstängd på spelsajter, men man kan inte hindras från att handla på Bolaget så länge man är nykter. 

• Leeno

Visst, det är mycket alkoholreklam också men jag har lyssnat på radio nu hela dagen och jag skämtar inte när jag säger att 80% av reklamerna består av spelreklamer. Det känns som att det måste regleras på något sätt 

Svar på tråden Skydda folket?