• Anonym (Fru)

    Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

    Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?

  • Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?
  • EnAnonumius
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 05:24:38 följande:
    Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

    Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?


    Ja självklart är det ju han själv som får ringa och boka tid på ett sådant ingrepp.. Det säger ju sig själv faktiskt lite grann.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Fru)
    EnAnonumius skrev 2022-12-31 05:48:23 följande:
    Ja självklart är det ju han själv som får ringa och boka tid på ett sådant ingrepp.. Det säger ju sig själv faktiskt lite grann.
    Det är ju ändå han som går på besöken, jag menar bara själva bokningen.
  • Anonym (Abc)

    Första instans är ju er vårdcentral så jag antar att du kan ringa och säga typ; min man bad mig ringa och få en tid för samtal om sterilisering.

  • EnAnonumius
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 08:02:12 följande:
    Det är ju ändå han som går på besöken, jag menar bara själva bokningen.
    Ja och då är det ju bra att jag aldrig skrev att det handlade om besöken.

    Förstår inte varför du skall förtydliga för mig med vad du "menar"..

    Jag citera mig själv:

    "Ja självklart är det ju han själv som får ringa och boka tid på ett sådant ingrepp.."
    (slut citat)

    Ser ingenstans att jag har missat att det handlade om bokningen i sig.. 
    Så vad får du det i från att det skulle handla om besök i mitt inlägg och inte bokningen?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Fru)
    EnAnonumius skrev 2022-12-31 09:01:26 följande:
    Ja och då är det ju bra att jag aldrig skrev att det handlade om besöken.

    Förstår inte varför du skall förtydliga för mig med vad du "menar"..

    Jag citera mig själv:

    "Ja självklart är det ju han själv som får ringa och boka tid på ett sådant ingrepp.."
    (slut citat)

    Ser ingenstans att jag har missat att det handlade om bokningen i sig.. 
    Så vad får du det i från att det skulle handla om besök i mitt inlägg och inte bokningen?
    Vet du att det är så eller tror du det?
  • Anonym (¨¨¨)
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 09:02:36 följande:
    Vet du att det är så eller tror du det?
    Men det är väl bara att ringa och testa? ¨

    Jag hade ringt VC och framfört ärendet. Svarar de då att vederbörande måste boka själv så vet ni. 

    Har din man svårigheter med att ta tag i saker eller varför skulle du behöva boka åt honom? 
  • EnAnonumius
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 09:02:36 följande:
    Vet du att det är så eller tror du det?
    Jag fick aldrig svar på min fråga.

    Så vad får du det i från att det skulle handla om besök i mitt inlägg och inte bokningen?

    Det handlar om sterilisering och det är något som han själv skall besluta om allt från att ta beslutet om att sterilisera sig till att boka tid.

    Hur skall sjukvården veta att han är frivillig på att sterilisera sig om det är någon annan som bokar tiden?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Fru)
    EnAnonumius skrev 2022-12-31 09:13:03 följande:
    Jag fick aldrig svar på min fråga.

    Så vad får du det i från att det skulle handla om besök i mitt inlägg och inte bokningen?

    Det handlar om sterilisering och det är något som han själv skall besluta om allt från att ta beslutet om att sterilisera sig till att boka tid.

    Hur skall sjukvården veta att han är frivillig på att sterilisera sig om det är någon annan som bokar tiden?
    De pratar ju med honom innan.... Det är inte direkt in i operationsrummet precis.
  • Anonym (Abc)
    EnAnonumius skrev 2022-12-31 09:13:03 följande:
    Jag fick aldrig svar på min fråga.

    Så vad får du det i från att det skulle handla om besök i mitt inlägg och inte bokningen?

    Det handlar om sterilisering och det är något som han själv skall besluta om allt från att ta beslutet om att sterilisera sig till att boka tid.

    Hur skall sjukvården veta att han är frivillig på att sterilisera sig om det är någon annan som bokar tiden?
    Det börjar alltså med ett samtal med läkare på vårdcentral. Denne skriver i sin tur remiss till urologen.

    Så jag ser inga hinder att hon bokar till sin man. Men sen kanske de har någon policy som Förhindrar det men det vore konstigt.
Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?